تکمیل مطالعات تامین آب شرب استان‌های فلات مرکزی از دریا/ تامین آب شرب پایدار استان کرمان تا افق 1425

تکمیل مطالعات تامین آب شرب استان‌های فلات مرکزی از دریا/ تامین آب شرب پایدار استان کرمان تا افق 1425

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کرمان و آغاز عملیات اجرایی تکمیل طرح فاضلاب این شهرستان، گفت: مطالعات وزارت نیرو به منظور تامین آب مطمئن و پایدار برای بخش‌های مختلف صنعت و به ویژه شرب تعدادی از مناطق فلات مرکزی ایران به پایان رسیده و پس از ارائه گزارش در شورای عالی آب به تایید این مجموعه نیز رسیده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس آب مورد نیاز شرب این منطقه تا افق سال 1425 که بازه زمانی 30 ساله است تامین شده و این مهم موجب رفع دغدغه اهالی این استان در زمینه تامین آب شرب پایدار خواهد شد.
وزیر نیرو افزود: در زمینه تامین آب مورد نیاز بخش صنعت از دریا هم با توجه به اینکه طرح‌هایی در این بخش آغاز شده است، در ادامه نیز شاهد توسعه پروژه‌های یاد شده خواهیم بود.
اردکانیان در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: البته این برنامه بدین معنا نیست که پس از 30 سال شاهد بروز مشکلات آبی در این منطقه خواهیم بود، بلکه در طی این 30 سال فرصت کافی وجود دارد تا با اصلاح شیوه‌های مصرف و اتخاذ روش‌های مناسب به ویژه در بخش کشاورزی بتوانیم ضمن حفظ سطح اشتغال لازم در این حوزه و معیشت کشاورزان و تامین امنیت غذایی بتوانیم منابع قابل توجهی از آب را که هم اکنون به مقیاس میلیاردها مترمکعب در بخش کشاروزی همین استان‌های خشک و کم آب مصرف می‌شود را صرفه‌جویی کنیم و در خدمت جمعیت‌های بیشتری برای مصارف شرب، بهداشت و... قرار بدهیم.


لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات