ورود اولین گروه میهمانان آبی به آبگیرهای استان تهران

ورود اولین گروه میهمانان آبی به آبگیرهای استان تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مهرداد کتال محسنی با اشاره به اینکه گشت و پایش ماموران و کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش از زیستگاه های آبی استان تهران به منظور کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان به طور مستمر انجام می شود، افزود: روز گذشته کارشناسان حین بازدید و پایش آبگیر قنبرآباد شهرستان ری، تعدادی فلامینگو را در این منطقه مشاهده کردند.
وی با بیان اینکه برخی از این فلامینگوها نابالغ بوده و اولین زمستان گذرانی خود را در این آبگیر می گذرانند، اظهار داشت: با توجه به اینکه فلامینگوها از گونه های تحت حمایت و حفاظت سازمان محیط زیست هستند، این زیستگاه آبی در کنار سایر زیستگاه ها بطور مستمر تحت کنترل و پایش محیط بانان منطقه قرار دارد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به سرشماری پرندگان در سال ۹۷ ، گفت: درسال گذشته ۳۲ گونه پرندگان مهاجر در استان تهران سرشماری شد که این گونه ها بیشتر شامل اردک سرسبز، خروس کولی، خوتکا، انواع حواصیل، کشیم، انواع کاکائی، باکلان و آنقوت بود.
وی ادامه داد: دریاچه سدهای ماملو، لتیان، فشافویه همچنین حوضچه های پرورش ماهی عشق آباد و آبگیر های بندعلیخان، قنبرآباد و دریاچه شهدای خلیج فارس تهران و رودخانه شور و بخش هایی از رودخانه حفاظت شده جاجرود مکان هایی هستند که بیشتر این پرندگان در آن فرودآمده و اقامت دارند.
کتال محسنی در پایان با تاکید بر اینکه با متخلفان شکار و صید، برابر قانون برخورد می شود، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف شکار و صید و یا لاشه مشکوک هر گونه پرنده مهاجر و غیر مهاجر بلافاصله موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان مربوطه و یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات