کرایه‌ حمل و نقل عمومی در سال ۹۱ افزایش ندارد

کرایه‌ حمل و نقل عمومی در سال ۹۱ افزایش ندارد

www.BanaNews.irمعاون سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت: با توجه به اینکه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در تابستان امسال اتفاق افتاده برای سال ۹۱ افزایش قیمت نداریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا صارمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس قانون هرگونه افزایش قیمت در نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی تا ۱۵ بهمن ماه باید به فرمانداری ابلاغ شود گفت: نرخ های جدید حمل و نقل عمومی را شورا تعیین می کند اما این نرخ بر اساس قانون باید تا نیمه بهمن به فرمانداری ابلاغ شود ودر غیر این صورت اجاره هیچ گونه افزایشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که این افزایش در تابستان امسال اتفاق افتاده است برای ۶ ماه دیگر امکان افزایش قیمت وجود ندارد.

صارمی درپاسخ به این پرسش که قیمت کرایه ها در دی ماه امسال افزایش یافته بود اما شورا به دلیل تورم سالیانه دوباره این افزایش را اعمال کرد گفت: این میزان افزایش قیمت را ما از قبل پیش بینی کرده بودیم و قصد داشتیم با شیبی ملایم این افزایش رخ دهد.

معاون سازمان شهرداریها و دهیاریها افزود: قصد نداشتیم قیمتها در یک نوبت افزایش ۳۰ در صدی داشته باشد بنابراین در دو نوبت این افزایش اعمال شد.

وی با بیان این که تورم سالیان ۹ تا ۱۱ درصد است گفت: افزایشی که در حال حاضر اعمال شده به میزانی است که تورم سال آینده را نیز کفاف دهد و بخش خصوصی و رانند گان تاکسی نیز ضرر نکنند بنابر این ما در سال ۹۱ هیچگونه افزایشی در کرایه ها نداریم.

معاون سازمان شهرداریها و دهیاریها در پاسخ به این پرسش که آیا بکارگیری اتوبوس های میانی راه مناسبی برای کاهش هزینه ها است گفت: بر اساس تجربه ناموفقی که در ایجاد اتوبوسهای میان راهی داشتیم که از هر چهار اتوبوس، یک اتوبوس میان راهی در خطوط تردد می کرد این بار پیش بینی کردیم در ازای یک اتوبوس که کل مسیر را طی می کند یک اتوبوس میان راهی وارد خطوط شود.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از اتوبوس های میان راهی گفت: این اتوبوس های سبب کاهش ۵۰ درصدی هزینه های رفت و آمد می شوند.

صارمی با بیان این که نظارت ها در خطوط اتوبوسرانی جدی تر از گذشته می شود گفت: دستورالعمل هایی برای برخورد با رانندگانی که نرخ مصوب شورا را نمی گیرند ابلاغ و با جدیت تخلفات آنها پیگیری می شود.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن بلیت اتوبوس های کلان شهرها تا پایان امسال گفت : باالکترونیکی شدن تمامی پرداخت ها دیگر مشکلی دراین رابطه نداریم .

معاون سازمان شهرداریها و دهیاریها با اشاره به خطوی که برای آنها اتوبوس های میان راهی تعریف شده است گفت: برای مسیر های آزادی - فردوسی، راه آهن - تجریش، چهار راه اشراق - رسالت، میدان امام خمینی -هفت تیر، شهید بهشتی به بلوار ارتش، قیام به شمشیری و چهار راه ولی عصر به انقلاب اتوبوس های میان راهی تعریف شده است.

 

 

    نظرات