آغاز فاز نخست پروژه ميدان تا ميدان در اصفهان

آغاز فاز نخست پروژه ميدان تا ميدان در اصفهان

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان گفت: فاز نخست پروژه بزرگ ميدان تا ميدان كه از انتهاي بازار باغچه عباسي آغاز و به طول تقريبي 36 متر آغاز شد.

محمد فيض در گفت و گو با خبرنگار ايمنا از آغاز عمليات اجرايي فاز نخست پروژه ميدان تا ميدان خبر داد و اظهار كرد: دو عنصر اصلي و شاخص اصفهان يعني ميدان‌امام(ره) و ميدان‌امام علي(ع) از طريق بازار بزرگ به يكديگر مي‌رسد و اين موضوع اهميت بازار بزرگ اصفهان را به عنوان محور تجاري گردشگري بيشتر مي‌كند.

وي با بيان اينكه اين پروژه به طول تقريبي 36 متر در حال اجرا است، افزود: در حال حاضر عمليات تخريب، حفر كانال‌هاي ناكش و چاه‌هاي جذبي ديواره چيني و لوله‌گذاري و ... انجام و مراحل اوليه سنگ‌فرش كف نيز شروع شده است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: ساماندهي بازار اصفهان شامل كف‌سازي، بدنه‌سازي و سقف بازار است كه در اين مرحله كف‌سازي در حال اجرا است و در قسمت‌هاي ديگري از بازار مشغول مرمت سقف بازار هستيم.

وي گفت: اميدوارم اين همكاري در تمام زمينه‌ها و تا آخرين مرحله ساماندهي و بهسازي پروژه بزرگ ميدان تا ميدان ادامه داشته باشد.

وي با بيان اينكه بازار اصفهان يكي از بزرگ‌ترين و زيباترين بازارهاي ايران است كه موقعيت گردشگري ممتازي دارد، تصريح كرد: ساخت بناي اصلي اين بازار و بخش‌هاي مختلف آن از سده دهم الي سيزدهم خورشيدي به طول انجاميده و در دوره‌هاي صفويه و قاجاريه تكميل شده است.

فيض ادامه داد: بخشي از اين بازار با عنوان "بازار قيصريه" شناخته مي‌شود كه ورودي آن در ميدان نقش جهان، توسط سردري زيبا مشخص شده است، همچنين راسته‌هاي اصلي و فرعي زيادي در اين بازار وجود دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توان به سماور سازها، مَخلص، مقصودبيك، هارونيه، نيم‌آورد گلشن و ... اشاره كرد.

وي خاطرنشان كرد: در اين مجموعه مدارس مذهبي و مساجدي همانند ديگر بازارهاي ايران ديده مي‌شود كه از جمله آن‌ها مدارس مذهبي "جده بزرگ و كوچك"، "نيماور"، "هارونيه"، "صدر"، "كاسه‌گران" و "مسجدهاي ذوالفقار"، "جارچي" و "شيشه" به جاي مانده از دوران صفوي است و بناي بي‌نظير "عصارخانه شاهي" در ميانه راه بازار بزرگ مربوط به اين دوره است كه وظيفه اصلي آن تهيه روغن چراغ جهت روشنايي عمارت‌هاي حكومتي در مجموعه دولتخانه صفوي بوده است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان افزود: با قدم گذاشتن در اين بازار مي‌توان جريان زندگي را لمس كرد و علاوه بر ديدن جلوه‌هاي معماري و تاريخي از تماشاي عبور و مرور مردم، صنايع دستي و ... نيز لذت برد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات