پافشاری اروپا بر دریافت مالیات آلودگی از شرکتهای هواپیمایی

پافشاری اروپا بر دریافت مالیات آلودگی از شرکتهای هواپیمایی

www.BanaNews.irاتحادیه اروپا پس از انتشار گزارشهایی مبنی بر اینکه چین سفارش ایرباس را معلق کرده و نارضایتی رو به افزایش آمریکا، همچنان در طرحش برای دریافت مالیات آلودگی هوا از شرکتهایی هواپیمایی مصر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پیش‌بینی‌ها در مورد اعلام قرارداد هنگ کنگ ایرلاینز برای خرید هواپیماهای ایرباس به ارزش میلیاردها یورو در هفته گذشته در نمایشگاه هوایی پاریس، تحقق نیافت و نگرانی‌ها را نسبت به احتمال ممانعت چین از بسته شدن این قرارداد برانگیخت.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرگزاری فرانس پرس اظهار کرد وی از احتمال ممانعت چین از بسته شدن این قرارداد، آگاه بوده است.

دولت چین نسبت به قانونی که شرکتهای هواپیمایی فعالیت‌کننده در اروپا را مشمول سیستم مبادله انتشار دی اکسید کربن اتحادیه اروپا می‌کند، بسیار ناراضی است.

از سوی دیگر شرکتهای آمریکایی مبارزه حقوقی‌شان در برابر اتحادیه اروپا را در دادگاه لوکزامبورگ دنبال می کنند و قرار است جلسه آنها در پنجم ژوییه برگزار شود.

این قانون که در سال ۲۰۰۸ تصویب شد، قرار است از اول ژانویه ۲۰۱۲ به اجرا دربیاید.

شرکت هواپیمایی تحت برنامه مبادله میزان انتشار دی اکسید کربن در پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه‌های اروپایی قرار می‌گیرند و در صورت فرا رفتن از حد مجاز، می توانند اعتبار خریداری کنند یا اعتبار خود را در صورت کمتر بودن انتشار میزان دی اکسید کربن به فروش رسانند.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است سقف سال ۲۰۱۲ را ۲۱۲٫۹ میلیون تن دی اکسید کربن یا حدود سه درصد کمتر از متوسط سالانه دی اکسید کربن تولید شده توسط شرکتهای هواپیمایی بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ تعیین کرده است.

 

 

    نظرات