برگزاری جلسه هم اندیشی پروژه های مدیریتی و اجرایی شهرداری مراغه

برگزاری جلسه هم اندیشی پروژه های مدیریتی و اجرایی شهرداری مراغه

برگزاری جلسه هم اندیشی پروژه های مدیریتی و اجرایی شهرداری مراغه

با حضور مشاوران تراز اول کشور

به منظور هم اندیشی در خصوص پروژه های مدیریتی و اجرایی شهرداری مراغه جلسه ای با حضور مهندس احمدی شهردار، دکتر احمد ملکی رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه  و معاونین ، مدیران مناطق ، مسئولین واحدهای اجرایی و اداری  شهرداری مراغه برگزار گردید.

DSC_0700

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه در این جلسه که به همت معاونت شهرسازی شهرداری ترتیب یافته بود مهندسین مشاور فجر توسعه، راهکارهای تامین درآمدهای پایدار شهری ،  شیوه های لازم برای عملیاتی کردن طرح های اجرایی بویزه در خصوص احداث پل ، بهسازی منظر ورودی های شهر ، اجرای طرح ممیزی املاک شهری و همچنین پیاده سازی سامانه اطلاعات جغرافیایی   (GIS) در شهر مراغه را مورد بحث و بررسی قرار دادند  .

در این جلسه مهندس محمدرضا احمدی شهردار مراغه محدوديت براى حل مسائل شهرى را ناشى از فقدان منابع مالی كافى برای شهرداریها دانسته و گفت : شهرداریها خط مقدم نهضت خدمات رسانی به مردم بوده و ضرورت دارد با تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها و همچنین حمایت شایسته دولت از شهرداری های متوسط همچون مراغه زمینه های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جلب حداکثری رضایتمندی عمومی  تامین گردد .

مهندس احمدی با اشاره به اهمیت ممیزی املاک شهری نیز گفت : با پیشرفت فناوری اطلاعات در سال های اخیر، سازوکار سنتی و قدیمی برای نگهداری اطلاعات املاک کارکرد خود را از دست داده و جای خود را به سامانه های رایانه ای اطلاعات مکانی داده است لذا صدور عادلانه و دقیق عوارض نوسازی املاک و اجرای طرح های عمرانی و خدماتی باپیاده سازی یک سامانه مبتنی بر پایگاه داده میسر خواهد بود.

2

دکتر احمد ملکی عضو شورا و رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه  نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بی بدیل مراغه برای سرمایه گذاری گفت: حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی و توسعه صنعت گردشگری یکی از اهداف و راهبردهای اصلی مجموعه مدیریت شهری مراغه برای تامین منابع درآمدی پایدار شهری بوده و تلاش می شود مشکلات احتمالی برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در این مسیر مرتفع شود.

وی افزود : احیای هویت تاریخی و فرهنگی مراغه با برخورداری از ده ها اثر تاریخی و ملی، نیازمند عزم همه مسئولان و دستگاه های سیاسی ، اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و مشارکت جدی مردم و همجنین بخش خصوصی  است.

دکتر ملکی با طرح برخی چالش های موجود  در مسیر دستيابي شهرداریها به منابع مالی پايدار شهري گفت : مدیریت شهری می‌تواند از طریق کسب درآمدهای سالم و پایدار بخش مهمی از تکالیف برزمین مانده در حوزه های عمرانی ، شهرسازی ، فرهنگی و اجتماعی را تعیین تکلیف کرده و زمینه را برای طراحی و اداره شهری مناسب زندگی برای شهروندانش فراهم نماید .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مراغه

    منبع خبر

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه یک شهرداری در شهر مراغه می باشد

      نظرات