موقعیت فعلی کارخانه نوآوری، نشان از جسارت شورای  ...

موقعیت فعلی کارخانه نوآوری، نشان از جسارت شورای ...

موقعیت فعلی کارخانه نوآوری، نشان از جسارت شورای پنجم شهر مشهد دارد/ همه شهرها باید به سمت شهرداری الکترونیک حرکت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شرکت‌کنندگان در دومین مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور از مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد، روند احداث کارخانه نوآوری و همچنین شهرداری الکترونیک منطقه 12 بازدید کردند.

شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان در حاشیه این بازدیدها ابتدا با اشاره به کارخانه نوآوری و مرکز نوآوری شهرداری مشهد، اظهارکرد: فعالیت های استارتاپی امروزه به یکی از مهمترین موضوعات در فرآیند زندگی شهرنشینی تبدیل شده است چراکه با نسل جوان و جویای کار و اغلب متخصص در حوزه فناوری روبرو هستیم؛ لذا ساخت چنین مراکزی رویکرد مناسبی است که شورای پنجم شهر مشهد انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری مشهد پیشتر تصمیم داشته محل ساخت کارخانه نوآوری را تبدیل به برج مسکونی کند، گفت: در این دوره با رویکردی صحیح و در تعامل و مشارکت با شهروندان و به دور از نظرات سودجویانه از فضای شهری، این فضا به بستری برای اشتغال جوانان تبدیل خواهد شد.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این اقدام و تصمیم شورای پنجم شهر مشهد نشان از جسارت آنهاست چراکه به جای سرمایه‎گذاری به شدت مادی به سمت کارهای ارزشمندی رفته که در سال‌های آتی جوانان شهر بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

طغیانی افزود: خدمات این مجموعه پس از بهره‌برداری فقط محدود به مشهد نخواهد شد و ایجاد چنین مراکزی به توسعه تمام شهرهای کشور کمک می‌کند و قابل تقدیر است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به شهرداری الکترونیک منطقه 12 اشاره کرد و گفت: شهرسازی الکترونیک و شهروندسپاری حلقه پایانی در بحث شهرسازی هوشمند است و همه شهرهای ما باید به این سمت حرکت کنند.

طغیانی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد سابقه بسیار خوبی در این زمینه داشته و اقدامات بسیار مناسبی نیز انجام داده است، اظهارکرد: اجرای چنین طرح‌هایی در ابتدا با آزمون و خطاهایی همراه خواهد بود و لذا بسیار مناسب است که ابتدا در یک منطقه به شکل پایلوت آغاز شود و سپس به سایر نقاط شهر تسری یابد.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای شهرداری الکترونیک را کاهش مراجعات مردمی و به تبع آن کاهش فساد در شهرداری‌ها دانست و گفت: بابت تمامی این اقدامات به شورای شهر و مدیریت شهری مشهد تبریک می‌گوییم و امیدواریم چنین اقداماتی در سطح کشور توسعه یابد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات