بازدید معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و هیئت همراه  ا...

بازدید معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و هیئت همراه ا...

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، در ابتدای اين بازديد، نشستی با حضور رييس پژوهشگاه، معاونان و روسای واحدهای مختلف پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.
مهندس بابک امینی مدیر دفتر مدیریت برنامه ریزی و کیفیت پژوهشگاه نیرو، به تشريح راهبردها، ماموريت و اهداف پژوهشگاه نیرو براساس ماموریت مدیریت تحقیقات پرداخت و به ارتباط پژوهشگاه نیرو با صنعت، دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان و تشکیل شبکه متخصصان صنعت برق اشاره کرد.
امینی گفت: به دلیل نگرانی از تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق، پژوهشگاه نیرو هم موضوع آزمون، بارزسی و استاندارد تجهیزات صنعت برق را هم مدنظر قرار داده است و هم به مسئله اقتصاد برق و بازخوردهای اجتماعی فعالیت‌های حوزه صنعت برق پرداخته است، در یک نگاه فرادید پژوهشگاه نیرو در سه حیطه توسعه فناوری‌های حوزه صنعت برق، علوم انسانی و ارتقاء ظرفیت‌های حوزه آزمون ، بازرسی و استاندارد فعالیت عمده دارد و استراتژی کنونی این است که مدیریت و جریان سازی پژوهش و استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت کل کشور را داشته باشیم.
دکتر اسدی مدیر دفتر تجاری سازی پژوهشگاه نیرو با تشریح روند تجاری سازی فعالیت‌ها در پژوهشگاه نیرو و تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، توضیحات مفصلی در این خصوص ارائه نمودند.
در ادامه این جلسه مهندس مرجانمهر معاون فناوری پژوهشگاه نیرو در خصوص توسعه فناوری‌های حوزه صنعت برق و همچنین تجاری سازی دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان و رویکردهای پژوهشگاه نیرو توضیحاتی رابیان کردند.
موضوعاتی نظیر نوع پوشش ریسک فنی و تجاری شرکت‌ها، سطوح آمادگی فناوری(TRL) صنعت برق، چرایی عدم به کارگیری دانش به دست آمده در حوزه‌های دانشی و ساخت تجهیزات صنعت برق، فایناس داخلی پایین از محصولات تولید شده ، اقتصاد انرژی و ... از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
محمد زاده گفت با توجه به گرایش عموم نخبگان به تحصیل در رشته برق، از جهت لایه خبرگی در کشور و در دنیا ممتاز هستیم اما در استفاده از دانش کسب شده فاصله ما با دنیا بسیار است.
مهندس چیت چیان مشاور عالی پژوهشگاه تصریح کرد مشکل تکنولوژی داخل کشور نیست. مسئله این است که هزینه پولی در ایران بالاست و تولید کننده نمی‌تواند رقابت کند.
محمد زاده به پایین بودن فایناس در ایران اشاره کرد و گفت بسیاری از محصولات را از روسیه و چین وارد می‌کنیم و دلیل آن فایناس 100 درصدی این کشورها است ولی متاسفانه فایناس داخلی وجود ندارد.
در ادامه جلسه دکتر قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، پیشنهاد نمودکه دو وزارتخانه نفت و نیرو به عنوان وزارتخانه‌های تاثیر گذار کشور، باید پیگیری کنند که حمایت کننده یکدیگر از جهت سیاسی، معنوی و فناوری باشند که یکی از مهمترین موارد پوشش ریسک برای مدیرانی است که به تولید تجهیز مورد استفاده در صنعت، براساس دانش بومی می‌پردازد، مسئولین سیاسی و پژوهشی دو وزارتخانه و معاونت‌های فناوری مربوطه باید بتوانند این قسمت را پوشش ریسک سیاسی و معنوی بدهند.
در انتهای این نشست دکتر محمد زاده و هیات همراه، از دستاوردهای پژوهشگاه نیرو در حوزه نانو، و نیز آزمایشگاه فشار قوی بازدید به عمل آوردند.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات