بازچرخانی آب خاکستری ورزشگاه 22 بهمن شهر یزد

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفا از اجرای عملیات بازچرخانی آب خاکستری در ورزشگاه 22 بهمن شهریزد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : سیاوش پاکدل با اشاره به اجرای این پروژه  به عنوان نمونه ای بازچرخانی آب خاکستری در استان کم آب یزد گفت : آب خاکستری بیش از ۸۰ درصد فاضلاب تولیدی در منازل و ادارات را تشکیل می دهد. اگر بتوان فاضلاب تولیدی این بخش ها را توسط لوله کشی جداگانه ای در محل مناسبی در داخل ملک جمع آوری کرد و یک سیستم تصفیه ساده و مقدماتی برای این پساب جمع شده اجرا نمود، به سادگی این بخش از فاضلاب می تواند به جای سرازیر شدن به شبکه فاضلاب ، دوباره به مصارف خاصی در داخل همان مجموعه یا خارج آن برسد .

پاکدل اظهار داشت : پساب حاصل از آب دوش ها در استخر 22 بهمن تا قبل از اجرای پروژه  بدون استفاده به چاه فاضلاب جذبی تخلیه می گردید و جهت آبیاری چمن زمین فوتبال هم از آب شرب شبکه آب شرب شهر استفاده می گردید.

وی افزود : با اجرای این پروژه  ، آب تصفیه شده  فاضلاب خاکستری دوش های آب استخر 22 بهمن جهت آبیاری زمین چمن فوتبال ورزشگاه استفاده می شود و دیگر به فاضلاب تبدیل نمی شود بلکه باعث گسترش فضای سبز می شود .

وی با بیان این که قبل از اجرای این پروژه ، حدود 15 متر مکعب در شبانه روز مصارف آب دوش های استخر وارد چاه جذبی می شده است  تا کید کرد : پس از بهره برداری از این پروژه ، میزان آبیاری از آب شرب به صفر رسیده که علاوه بر مدیریت مصرف و کاهش پرت آب ،‌ افزایش رضایت مشترکین همجوار را  که در گذشته با افت شدید فشار آب  مواجه بودند را به همراه داشته است .

پاکدل از دیگر مزایای اجرای این بازچرخانی را بررسی تاثیر و تطابق آب تصفیه شده خاکستری روی چمن فضای سبز دانست و خاطرنشان کرد : با توجه به کمبود شدید آب شرب در استان و وجود فضای سبز در اکثر مجتمع های مسکونی و مکان های عمومی ، ضروری است این طرح اجرا شود تا ضمن افزایش فضای سبز  تا حد زیادی در مصرف آب با کیفیت صرفه جویی شود .

*صرفه جویی  سالانه 5 میلیون لیتر آب شرب در ورزشگاه 22 بهمن

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفا در ادامه با اشاره به صرفه جویی 5 میلیون لیتر آب شرب در سال با اجرای این طرح در ورزشگاه 22 بهمن بیان کرد : سیستم بازچرخانی ورزشگاه 22 بهمن کاملا هوشمند می باشد و نیاز به اپراتور فقط در حد سرکشی روزانه دارد .

سیاوش پاکدل ادامه داد :  این سیستم به گونه ای طراحی شده که به اندازه مورد نیاز آب تصفیه می شود و  در صورت عدم نیاز به آب ،‌سیستم خاموش شده و آب دوش ها مانند قبل وارد چاه های جذبی می شود .

پاکدل از دیگر دستاوردهای اجرای پروژه بازچرخانی آب خاکستری را ، ساخت نمونه  عملی جهت تشویق اجرای پروژه های بازچرخانی آب خاکستری و جلوگیری از استفاده از آب قابل شرب برای فضای سبز و ارائه جهت سرمایه گذاران بخش خصوصی ، کمک به توسعه پایدار استان از طریق حفظ منابع محدود آب شرب استان ، ایجاد  اشتغال پایدار برای جوانان در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع انرژی  و ... عنوان کرد .

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا در پایان افزود : با  ترویج و همه گیر شدن پروژه ها و اقدامات مدیریت مصرف از قبیل بازچرخانی آب خاکستری ، یزدی شاداب و پایدار خواهیم داشت .

این پروژه توسط شرکت آبفای یزد و با همکاری و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد یک شرکت در شهر یزد می باشد

      نظرات