کلنگ‌زنی نخستین پل کابلی در آبادان

کلنگ‌زنی نخستین پل کابلی در آبادان

شهردار آبادان از کلنگ‌زنی نخستین پل کابلی در آبادان با عنوان پل روگذر امام رضا(ع) در اواخر هفته آینده خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهرستان بحث ترافیک شهر را با ایجاد حوزه معاونت و حمل و نقل ترافیک صاحب متولی کردیم.

وی افزود: از وقتی که این حوزه تشکیل شد بلافاصله ارتباطش را مهندسان و مشاوران مرتبط پررنگ کرده زیرا معتقدیم که مبحث ترافیک باید به‌صورت علمی پیگیری و رفع شود.

شهردار آبادان تصریح کرد: مطالعات فاز صفر و یک مقولات مختلف از جمله تعریض خیابان‌ها و اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مطالعات و اجرای ۹ تقاطع غیرهمسطح به‌صورت زیرگذر و روگذر در نقاط مختلف این شهرستان در حال انجام است گفت: اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح به مراتب زیبایی‌ کالبد شهری و کاهش ترافیک را موجب می‌شود.

البته هر کجا که امکان تعریض خیابان‌ها نباشد، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح را خواهیم داشت.

شیرازی اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح یعنی اینکه به صورت پل، زیرگذر و یا روگذر یک زائده مثبتی را در خیابان ایجاد میکنیم و مردم می‌توانند از سطح آن مثل گذشته از سطح خیابان استفاده کنند در حالی‌که راه‌های به خصوص آن زیر زمین، گره‌گشای مشکل ترافیکی را نیز حل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این تقاطع‌ها که عملیات اجرایی آن چهارشنبه هفته آینده آغاز می‌شود تقاطع غیر همسطح میدان ابوالحسن است که مزین به اسم امام رضا(ع) بوده و در مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار آبادان با بیان اینکه پل روگذر امام رضا(ع) این تقاطع نخستین پل کابلی است ادامه داد: این پل چون کابلی است حجم خاک‌برداری و خاک‌ریزی نداشته و به شکل دو دهانه و کابلی پل نگه داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این روگذر راه ارتباطی پل بازسازی به بلوار عروسی (اروسیه) را برقرار می‌کند اظهار داشت: با اجرای این تقاطع‌ها، انقلابی در منظر شهری ایجاد خواهد شد که آبادان یک قدم به آبادان جدیدی که به‌دنبال آن هستیم نزدیک‌تر می کند.

 

 

    نظرات