همایش راهداری زمستانی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

در آستانه فصل سرما، همایش راهداری زمستانی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا،روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان خراسان رضوی، مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی در این همایش که با حضور روسای ادارات راه و ترابری شهرستان ها و نمایندگی های راه و ترابری تابعه این اداره کل برگزار شد، ایجاد سامانه ارتقای عملکرد راهدارخانه‌ها و نگهداری راه ها را ضروری دانست.

حسن احمدی نوری همچنین پیشنهاد داد: در راستای خدمات رسانی مطلوب به مسافران جاده ای خراسان رضوی، میان ادارات ذیربط در شهرستان ها با یکدیگر تفاهم نامه همکاری منعقد شود.

رییس شورای هماهنگی حمل و نقل خراسان رضوی با بررسی وضعیت حوزه راهداری استان و مشکلات آن، اظهار داشت: هر شهرستان می تواند شریان های خاص خود را شناسایی و درجه بندی کرده و براساس آن نگهداری محورها را اولویت بندی کند.

احمدی نوری افزود: در راستای ارتقای کیفیت خدمات راهداری به مسافران می بایست از همه پتانسیل شهرستان ها، همچون امکانات فرمانداری ها و دیگر نهادهای ذیربط به منظور رسیدن به جایگاه مطلوب حوزه راهداری بهره جست.

مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی اظهار داشت: سازمان هواشناسی یکی از نهادهایی است که می‌تواند کمک شایانی به اجرای اقدامات موثر پیش از بارش و در حین آن به ویژه در زمستان، به راهداران کند.

وی با بیان اینکه می بایست دستور العمل های موجود راهداری به طور کامل کاربردی و اجرایی شود، گفت: با توجه به کثرت وسایل نقلیه در حال تردد در جاده ها و افزایش روزافزون آن ها در محورها، ضرورت ایجاد اتاق فکر و بهره مندی از تجربیات مسوولان علاقمند و خوش فکر ضروری است.

وی تصریح کرد: استراتژی اصلی راهداری جلوگیری از ایجاد ترافیک جاده ای قبل و همزمان با بارش برف و بازگشایی راه ها به وسیله نمک پاشی پس از بارش است.

مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی در خصوص تجهیز ماشین آلات اداره راه و ترابری شهرستان های خراسان رضوی، گفت: در تلاشیم تا با تخصیص اعتبارات لازم، تجهیز و نوسازی ماشین آلات را هر چه سریعتر به انجام رسانیم.

گفتنی است؛ در این جلسه روسای ادارات راه وترابری شهرستان ها به بیان مشکلات موجود در حوزه راهداری از جمله مشکلات موجود در حوزه تجهیز ماشین آلات، خط کشی آسفالت و نصب علایم پرداختند

    نظرات