رسانه ها نقش پررنگی در تحقق پیوست های اجتماعی سند سازگاری با کم...

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن می خواهد مساله آب را یک چالش امنیتی تبدیل کند، گفت: اجرای پیوست های اجتماعی سند سازگاری با کم آبی بسیار اهمیت دارد که در این خصوص رسانه های استان و در راس آن صدا و سیما می تواند نقش پررنگی ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علائی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به تایید سند سازگاری با کم آبی استان اظهار کرد: پیوست های اجتماعی این طرح برای ما بسیار مهم است زیرا دشمن قصد دارد که مساله آب را به یک چالش امنیتی و سیاسی تبدیل کند، همانند کاری که در کشور سوریه کردند.

وی افزود: اگر بدون در نظر گرفتن پیوست های اجتماعی به طور مثال اقدام به مسدود سازی چاه های غیرمجاز کنیم، عواقبی خطرناک تر از بحث اصلاح قیمت های بنزین در جامعه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه تحقق این موضوع نیازمند همکاری متقابل و دو سویه با رسانه های استان است، ادامه داد: قانع کردن کشاورزان برای مصرف بهینه آب کار بسیار دشواری است زیرا او تا امروز اطلاعی از مقدار برداشت آب خود نداشته و تنها به میزان برداشت محصول خود فکر می کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام چاه های کشاورزی استان برای اولین بار در کشور به کنتور حجمی مجهز خواهند شد، گفت: بروزرسانی این کنتور ها از اهمیت بالایی برخوردار است، در حال حاضر از 10 هزار کنتور هوشمند، نزدیک به سه هزار و 100 کنتور بروزرسانی شدند.

علائی تاکید کرد: رصد کنتورهای هوشمند و گزارش گیری دقیق آن توسط شرکت آب منطقه ای از اهمیت دو چندانی برخورد دار است، تا بتوان به صورت دقیق مصرف آب را کنترل کرد، بنابراین تمام این اقدامات نیاز به پیوست اجتماعی دارد.

وی با اشاره به مبحث آب فروشی خاطرنشان کرد: اقدامات غیرقانونی در بخش آب باید همانند گذشته به قبح اجتماعی تبدیل شود که این امر نیازمند فرهنگسازی و تغییر نگرش مردم دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی جهت حضور در برنامه های صدا و سیما جهت پاسخگویی به سوالات مردم و کارشناسان ابراز کرد: تعداد این جلسات باید افزایش پیدا کند و کشاورزان نیز باید در این جلسات حضور داشته باشند تا بتوانند از نزدیک دغدغه ها و خواسته های خود را بیان کنند تا در یک فضای گفتمانی به تفاهم و راه حل های مناسب برسیم.

وی با بیان اینکه بنده اعتقادی به مدیریت با کمک نیروی انتظامی ندارم، گفت: قانع کردن مردم در بحث مدیریت منابع آبی به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن می باشد که اگر این مطلب به درستی برای آنان تعریف و تبیین شود، به طور قطعی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات