شناسايي 30 هزار مگاوات ظرفيت احداث نيروگاه بادي در كشور/ اجراي 5 هزار ميليارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان آذربايجان شرقي

شناسايي 30 هزار مگاوات ظرفيت احداث نيروگاه بادي در كشور/ اجراي 5 هزار ميليارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان آذربايجان شرقي

به گزارش پايگاه خبري توانير،ر ضا اردكانيان همزمان با سفر كاروان تدبير و اميد به استان آذربايجان شرقي و در ارتباط ويديو كنفرانسي با رئيس جمهور براي افتتاح نيروگاه بادي 50 مگاواتي آقكند ميانه، گفت: اين نيروگاه همزمان با هفتمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران و با اعتباري بالغ بر 960 ميليارد تومان در استان آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيده است كه اميدواريم با توجه به توان متخصصان داخلي بتوانيم در آينده تمامي ظرفيت 30 هزار مگاواتي نيروگاه هاي بادي كشور را محقق و به مدار بياوريم.

وزير نيرو تاكيد كرد: بر اساس اين پويش مقرر شده كه در نيمه دوم امسال 227 پروژه بزرگ با اعتباري بالغ بر 33 هزار ميليارد تومان به بهره برداري برسد كه تاكنون 60 پروژه با اعتباري بالغ بر چهار هزار و 300 ميليارد تومان افتتاح شده است.

وي ادامه داد: وزارت نيرو در استان آذربايجان شرقي در مجموع 114 پروژه بزرگ را در بخش هاي مختلف آب، برق و فاضلاب در دست اجرا دارد كه حجم سرمايه گذاري انجام شده و در حال انجام اين طرح ها بالغ بر پنج هزار و 73 ميليارد تومان بوده است.

اردكانيان با اشاره به اينكه اين طرح ها به طور متوسط پيشرفت 50 درصدي دارند، بيان كرد: براساس برنامه ريزي صورت گرفته در تلاشيم تعداد قابل توجهي از اين طرح ها را تا پايان دولت دوازدهم به بهره برداري برسانيم و مردم بتوانند از فوايد اين پروژه ها بهره مند شوند.

وزير نيرو با اشاره به اينكه 80 درصد نيروگاه بادي آقكند با استفاده از تجهيزات داخلي ساخته شده است، گفت: اين مجموعه به عنوان يكي از بزرگترين نيروگاه هاي بادي كشور از جلوه هاي سرافرازي توليدكنندگان و صنعت گران داخلي است.

وي با تاكيد بر اينكه 104 هزار خانوار از انرژي توليدي اين نيروگاه بهره مند مي شوند، گفت: اين مجموعه نقش مهمي در پايداري وضعيت انرژي جنوب شرقي استان آذربايجان شرقي خواهد داشت.
اردكانيان با اشاره به اينكه نيروگاه هاي تجديدپذير نقش مهمي در حفاظت از محيط زيست دارند، ادامه داد: اين نيروگاه سالانه از توليد 119 هزار تن آلاينده هاي زيست محيطي جلوگيري كرده و با افتتاح آن 38 هزار مترمكعب در مصرف آب صرفه جويي مي شود.

وزير نيرو با تاكيد بر اينكه اين نيروگاه صرفه جويي 49 ميليون مترمكعبي مصرف گاز را به همراه خواهد داشت، عنوان كرد: بر اساس ارزيابي صورت گرفته اين نيروگاه سالانه تا 175 هزار مگاوات ساعت انرژي توليد خواهد كرد كه اميدواريم شرايط عمومي دولت نيز به گونه اي باشد كه بتواند شرايط تشويق پايدار و مستمر توليدكنندگان نيروگاه هاي تجديدپذير را فراهم كند.


لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات