170 كيلومتر راه روستايي در منطقه صعب العبور فريدونشهر در انتظار 120 ميليارد تومان اعتبار

170 كيلومتر راه روستايي در منطقه صعب العبور فريدونشهر در انتظار 120 ميليارد تومان اعتبار

170 كيلومتر راه روستايي در منطقه صعب العبور فريدونشهر در انتظار 120 ميليارد تومان اعتبار/اختصاص 25000 متر مربع زمين جهت طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان
رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان فريدونشهر ضمن تشريح اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازي شهرستان، از 170 كيلومتر راه خاكي نياز به زيرسازي و آسفالت در شهرستان خبر داد كه جهت تكميل آن به 120 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، شهرستان فريدونشهر با دو شهر فريدونشهر و برف انبار در غربي ترين نقطه استان اصفهان واقع شده كه داراي 85 روستا در 5 بخش و دهستان و 35000 نفر جمعيت است و به لحاظ شرايط جوي و جغرافيايي آن احداث راههاي دسترسي و آنتني موجود در آن بسيار زمان بر و هزينه بر است.
هادي توازهي رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان فريدونشهر در گفتگوي خود با كارشناس خبر گفت: وجود پرتگاهها ، ترانشه ها و راههاي صعب العبور به لحاظ كوهستاني بودن منطقه و استفاده از جاده احداثي به عنوان جاده ترددي، فصل كاري را به 4 ماه در اين شهرستان كاهش داده و عاملي بر زمان بر بودن و هزينه بر بودن پروژه هاي راهسازي شده است.
توازهي گفت: شهرستان فريدونشهر 470 كيلومتر راه روستايي و 18 كيلومتر راه اصلي دارد كه 300 كيلومتر آن بهسازي و آسفالت شده و 170 كيلومتر آن خاكي و شوسه باقي مانده است.
وي اظهار داشت: جهت زيرسازي، بهسازي و آسفالت اين 170 كيلومتر به 120 ميليارد تومان اعتبار نياز است. ضمن آنكه 300 كيلومتر آسفالت شده در سنوات قبل هم با توجه به شرايط جوي نياز به روكش مجدد و بهسازي دارد.
يكي از پروژه هاي در دست احداث، پروژه بهسازي و آسفالت راه روستايي زمستانه – پشندگان - كلوسه بطول 20 كيلومتر است كه با اعتبار 5 ميليارد تومان در حال انجام است كه بدليل خسارات وارده ي ناشي از سيل محور مصير به پشندگان بطول 11 كيلومتر دچار خسارت شده كه براي بهسازي و آسفالت آن يك ميليارد و 700 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده لكن ميزان اختصاص اعتبارات جهت جبران خسارت هاي ناشي از شرايط جوي و سيلاب ها به شهرستان بسيار كم است.
توازهي بيان داشت: از فريدونشهر تا آخرين روستاي شهرستان به نام وزوه و با احتساب آنتني ها، 350 كيلومتر است كه تا روستاي مصير روكش آسفالت انجام و مابقي خاكي و شوسه است.
خوشبختانه امسال حدود 6 كيلومتر محور روستايي تهلگي به باغ ناظر زير سازي و روكش آسفالت آن با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد تومان و بصورت مشاركتي با راه وشهرسازي شهرستان چادگان انجام شد كه باعث ارتباط دو شهرستان فريدونشهر و چادگان شد و در نهايت به سوي شهركرد منتهي مي شود.
رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان فريدونشهر به راه اصلي سه راهي ازنبلاغ به فريدونشهر اشاره داشت و گفت: يكي از نقاط پرحادثه شهرستان در اين نقطه قرار دارد كه در ادامه محور داران به اليگودرز است و نياز به احداث تقاطع غير همسطح در اين نقطه و احداث سه زير گذر در روستاي صادقيه، بيجگرد و بادجان بسيار حايز اهميت مي باشد.
وي در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه املاك و حقوقي شهرستان اشاره كرد و گفت: ميزان واگذاري اراضي در شهرستان 22 مورد به خانواده هاي دو معلول، فروش 3 قطعه با كاربري اداري، فروش 5 قطعه تجاري، و رفع مشكل 170 متقاضي اراضي كارگاهي در زميني به مساحت 70 هزار مترمربع مي باشد.
در اين حوزه 160 فقره سند تك برگي اخذ و 6250 مترمربع تحصيل اراضي بالغ بر 5 ميليارد تومان، انتقال 10 سند به افراد و واگذاري 13 قطعه مسكوني به شهرداري جهت مساعدت در آزادسازي بلوار كنارگذر شمالي فريدونشهر انجام پذيرفته است.
توازهي در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه مسكن و بازآفريني شهري نيز اشاره داشت و گفت: در راستاي طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان قطعه زميني به متراژ 25000 مترمربع مشتمل بر 304 واحد مسكوني معرفي شده است.
آماده سازي سايت مسكن مهر فريدونشهر نيز با برآورد يك ميليارد و 800 ميليون تومان در قبال تهاتر زمين، قير رايگان و يارانه در شرف تحويل به شهرداري است و تاكنون 300 ميليون تومان جهت پكيج فاضلاب مسكن مهر و 212 ميليون تومان جهت احداث مسجد مسكن مهر پرداخت گرديده است.
در خصوص بافت فرسوده شهرستان فريدونشهر نيز 11 محدوده بافت فرسوده مصوب در دو شهر فريدونشهر و برف انبار به ميزان 10 هكتار وجود دارد كه در راستاي بهسازي بافت هاي فرسوده تاكنون 15 مورد جهت دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده اند.
در حوزه معماري و شهرسازي نيز طرح تفصيلي فريدونشهر در سال گذشته ابلاغ و شهر برف انبار در حال تهيه مي باشد.




لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات