سامانه موقعیت یابی آنی (RTK)راه اندازی شد

سامانه موقعیت یابی آنی (RTK) راه اندازی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به سامانه موقعیت یابی آنی و یا همان (RTK) اظهار کرد: موقعیت یابی در راستای هوشمندسازی برداشت های مکانی سطح شهر و رسیدن به شاخص های بین المللی و در جهت ارائه خدمات با دقت و سرعت بیشتر در برداشت های مکانی پروژه های عمرانی سطح شهر امری بسیار ضروری است .

وی افزود: در این راستا با استفاده از قابلیت شرکت های دانش بنیان و در راستای اقتصاد مقاومتی با کمترین هزینه پروژه RTK در شهر ارومیه توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شد .

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: از قابلیتهای این سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) و تعیین موقعیت دقیق در سطح شهر است .

اسدپور یادآور شد: پس از بررسی تمام جوانب و بازدید از نقاط مختلف جهت نصب و راه اندازی این سامانه، تجهیزات مربوطه در محلاز پیش تعیین شده نصب شد .

وی ادامه داد: ایستگاه فعلی نصب شده در پارک حجاب به عنوان یکی از ایستگاههای مورداستفاده پروژ ه RTK شهر ارومیه، جهت استفاده از قابلیتها و مزایای این سامانه در نظر گرفته شده است .

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، خاطرنشان کرد : به منظور استفاده مجموعه واحدهای تابع مختلف شهرداری ارومیه از جمله معاونت شهرسازی، معاونت عمرانی،سازمان عمران، اداره املاک، سازمان سیما ، منظروفضای سبز، مناطق پنج گانه و سازمان پسماند تمامی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز برای این سامانه تهیه وآماده سرویس دهی است .

اسدپور عنوان کرد: در آینده نزدیک امکان ارایه خدمات به سایر دستگاههای خدمت رسان و اشخاص حقیقی و حقوقی نیز فراهم خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه فراهم کردن امکان برداشت آنی مختصات نقاط در حریم شهر ارومیه با دقت بسیار بالا در موضوعات مرتبط شهری و عمرانی، همچنین استانداردسازی فرایند برداشت اطلاعات مکانی در مجموعه شهرداری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات