اولویت شهر فقط ساخت زیرگذر و روگذر نیست

اولویت شهر فقط ساخت  زیرگذر و روگذر نیست

شهردار کرمان گفت: اولویت یک شهر فقط ساخت زیرگذر و روگذر نیست، چرا که شهر باید انسان محور باشد نه ماشین محور و بایستی پروژه‌‌هایی را برای شهر رقم زد که مردم محور باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نشست عمومی این هفته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در این دوره هفت پل از دوره‌های گذشته، تحویل شهروندان شده است که به برخی از آنها اعتقاد هم ندارم، بناراین به نظر  من باید به جای اجرای زیر گذر و روگذرِ بیشتر در این دوره، پروژه‌های دیگری را تعریف و اجرا کرد.

وی گفت: باید بررسی کرد کدامیک از پل‌های اجرا شده منشا اثر ترافیکی بوده‌اند، پروژه‌ای مانند باغ ملی و  زیرگذر آزادی، پروژه‌هایی اشتباه بوده و حتی پروژه‌ای مثل آزادی هدر دادن سرمایه‌ی شهر بوده است ولی پروژه‌هایی مثل سیدی و ابوذر به کم شدن ترافیک انجامیده است.

وی ادامه داد: از نظر من اولویت با پروژه‌های مردم محور مانند خرید اتوبوس،  پیاده‌راه کردن میدان کوثر، یا آسفالت شهر کرمان است که سا‌ل‌هاست مشکل دارد و زیبنده‌ی شهر کرمان نیست.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: منابع مالی ما محدود است و نمی‌توان همه کار با آن انجام داد، بنابراین نیاز است که نیازهای شهر اولویت ‌بندی شده، از نظر تخصیص منابع دقت نظر بیشتری صورت گیرد و بر اساس نیاز مردم کار انجام شود و اولویت‌های یک شهر را نباید گم کرد.

وی گفت: رویکرد شهرداری باید به سمت مردم محور بودن شهر برود و شورا اگر اعتقاد دارد که کار کارشناسی انجام شود، بحث اختصاص بهینه منابع به پروژه‌های اولویت‌دار را مدنظر قرار دهد.

شهردار کرمان تصریح کرد: به نظر من اختصاص پول به ساخت زیر گذر و پل و روگذر در این شرایط اقتصادی صلاح نیست.

وی گفت: شورای ترافیک و کارگروه ترافیک، تخصصی هستند و بحث‌های ترافیکی در آنها انجام شده و اگر بخواهیم بر اساس پروژه‌های خاتم، بگوئیم برای ساخت زیرگذر یا روگذر جدید  به ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است حتی کمترین هزینه گفته شده برای ساخت این زیرگذر یا روگذر ۴۰ میلیارد تومان است که تنها یک پل ساخته شود که مشکل زیادی را از مردم حل نمی‌کند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: اما می‌توان ۴۰ میلیارد بودجه برای صرف یک پروژ‌‌ه‌ی تقاطع هم‌سطح و یا غیر‌هم‌سطح را به آسفالت شهر کرمان اختصاص داد یا ۴۰ پارک محله‌ای ساخت یا بافت تاریخی را احیا کرد.

رئیس شورا نیز گفت: ما باید صادقانه مسایل را مطرح کرده، صادقانه کارشناسی و تحلیل کرده و آنچه به مصلحت شهر است را با پشتوانه‌ی کارشناسی برای شهروندان اجرا کنیم.

محمد فرشاد ادامه داد: شورا و شهرداری در تعارض با یکدیگر نیستند بلکه لازم و ملزوم یکدیگر هستند. شورا یک پارلمان شهری است و مانند مجلس که کمیسیون‌های کارشناسی و تخصصی دارد، شورا هم با داشتن کمیسیون‌های تخصصی مصوباتی دارد که لازم‌الاجرا هستند.

وی  افزود: در این راستا در کمیسیون‌ها در چارچوب ضوابط و قوانین تصمیم‌گیری شده و اجرا می‌شود.

فرشاد تصریح کرد: در کار شورایی اختلاف سلیقه است ولی با رای اکثریت و دلایل مستندات کارشناسی کار انجام می‌شود و هر چه به صرفه و صلاح شهر باشد، انجام می‌شود.

شهردار کرمان نیز خاطرنشان کرد: از نظر من قرار نیست در حوزه‌های تخصصی شورا، افراد، تخصص صرف داشته باشند. آنجایی که مربوط به کارشناسان شهرداری است، باید کار تخصصی را انجام دهند و آنجایی هم که مربوط به مشاوران ذی‌ربط است، باید این مشاوران کار تخصصی را انجام دهند.

عالم‌زاده افزود: پاسخگویی در برابر پروژه‌هایی که خاتم اجرا کرده با مشاور است حتی با مجری کار هم نیست و اگر ما این موضوع را مطرح می‌کنیم برای این است که آنها بیایند و پاسخ دهند و دفاع کنند  از پروژه‌هایی که مردم در موردشان از ما سوال می‌کنند.

شهردار کرمان تصریح کرد: نه شورای قبلی، نه شورای فعلی، نمی‌توانند پاسخگو باشند چرا که شورای فعلی ناگزیر به اتمام کار بوده و شورای قبلی هم به نظر متخصصان اعتماد کرده است. اگر متخصصان کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند دلیل نمی‌شود که شورا و یا شهرداران سابق را زیر سوال برد. مهم این است که متخصصان کار خود درست انجام نمی‌دهند و متاسفانه در کشور با متخصصانی که کار خود را درست انجام نمی‌دهند در اکثر موارد برخورد نمی‌شود که پاسخگوی کارهای خود باشد.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات