مازندران کمبود سیمان ندارد

مازندران کمبود سیمان ندارد

رئیس سازمان بازرگانی مازندران با اشاره به رشد تولید سیمان در واحدها و کارخانجات تولیدی کشور گفت: کمبود سیمان در مازندران وجود ندارد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباسعلی وفایی‌نژاد در نشست تنظیم بازار در استان مازندران اظهار داشت: رشد قابل توجهی در تولید سیمان کشور وجود دارد که علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور، اقدام به صادرات این محصول به کشورهای هدف در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه نوسات قیمت در برخی از روزها به دلیل خرابی و تعمیرات کوتاه مدت برخی از کارخانه‌ها بوده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده این مشکل رفع شده است.

رئیس سازمان بازرگانی مازندران با اشاره به پروژه‌های بزرگ عمرانی که در استان در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها با در نظر گرفتن سیمان مورد نیاز خود با هماهنگی‌های لازم از طریق دبیرخانه کارگروه سیمان استان (‌کارخانه سیمان نکا) نیازهای خود را مشخص تا کارخانه براساس تولید خود نیازهای آنها را به تناوب تامین کند.

وی گفت: مقدار قابل توجهی سیمان و کلینگر در انبارهای کارخانه‌های تولید سیمان موجود است که نگرانی در مورد کمبود سیمان وجود ندارد و تمامی واحدهای تولیدی فعال، در حال حاضر هیچکدام تعمیرات دوره‌ای ندارد.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس ، وفایی‌نژاد به تولید روزانه هشت هزار تن سیمان توسط کارخانه نکا اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این کارخانه‌های استان کارخانه‌های معین استان مازندران از جمله کارخانه فیروزکوه، فراز فیروزکوه، بجنورد، شاهرود شمال و پیوند گلستان با حداکثر ظرفیت تولید روزانه بخشی از تولیدات خود را براساس نیاز به استان مازندران ارسال می‌دارند.

وی در پایان گفت: در جلسه کمیته ماده یک سیمان در استان با کارخانه‌های مقیم و معین استان مقرر شد لیست دریافت کنندگان سیمان در مازندران را در شش ماه اول سال به صورت ۱۵ روز در شش ماهه دوم سال به صورت ماهانه به دبیرخانه کمیته سیمان استان اعلام کند.

 

 

    نظرات