بررسي مشكلات زيست محيطي پسماندهاي پزشكي در كارگروه مديريت پسماند شهرستان شاهين شهر و ميمه

بررسي مشكلات زيست محيطي پسماندهاي پزشكي در كارگروه مديريت پسماند شهرستان شاهين شهر و ميمه

به گزارش«پارما» از اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شاهين شهر وميمه،جلسه كارگروه تخصصصي مديريت پسماند شهرستان در به رياست اسفنديار تاجميري فرماندار و با حضور دادستان عمومي و انقلاب، فرمانده انتظامي شهرستان و ساير اعضاي كارگروه مديريت پسماند و با هدف بررسي مشكلات زيست محيطي پسماندهاي پزشكي و ساماندهي محل تخليه گل سنگبري شهرك صنعتي محمودآباد در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.

در راستاي بررسي دستور كار اول جلسه، رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شاهين شهر به تشريح وضعيت فعلي محل تخليه گل سنگبري هاي شهرك صنعتي محمودآباد- حسين‌آباد پرداخت و افزود تخليه و دفع غيراصولي اين ضايعات و اختلاط آن با ساير پسماندها نظير نخاله هاي ساختماني موجب شده است كه در صورت ارائه طرح‌هاي دانش بنيان نيز امكان بازيافت و استفاده مجدد آن در صنايع تبديلي به سهولت ميسر نباشد.

لازم به توضيح است ضايعات منقل شده به اين محل واقع در جنوب پليس راه اصفهان-كاشان، علاوه بر ضايعات حاصل از فعاليت صنايع سنگبري شهرستان شامل نخاله‌هاي ساختماني، دوغاب و نمك حاصل از فعاليت واحدهاي مستقر در شهرك صنعتي چرمشهر و شاخ و برگ ناشي از هرس درختان مي‌‌شود و عدم استفاده صحيح از ميزان فضاي تخصيص يافته موجب پيش روي در اراضي اطراف و همچنين ادامه تخليه به صورت ارتفاعي شده و لذا ساماندهي اصولي آن الزامي است و مانع از ايجاد كانون ريزگرد در آينده در حوزه شهرستان شاهين شهر و ميمه خواهد شد.

در ادامه فرماندارشهرستان شاهين شهر و ميمه افزود؛ ما نسبت به حوزه شهرستان و رعايت حقوق شهروندان تكليف داريم و مي بايست از حق آنها دفاع كنيم و لذا مقرر شد اين موضوع در كاگروه ‌هاي تخصصي به دقت مورد پيگيري قرار گيرد.

سپس در راستاي دستور دوم جلسه، وضعيت پسماندهاي پزشكي شهرستان اعم از بيمارستان‌ها، درمانگاه، كلينيك‌ها، آزمايشگاه، مطب‌ها و. .. به تفضيل مورد بررسي قرارگرفت.

تاجميري در ادامه خواستار نظارت دقيق شبكه بهداشت و درمان شهرستان در انجام اقدام بي‌خطرسازي پسماندهاي عفوني در مطب پزشكان با همكاري شركت هاي قانوني و داراي مجوز معدوم سازي شد و افزود اقدامات اوليه ظرف مدت يك ماه بايد صورت گرفته و در راستاي عملياتي شدن قرار گيرد.

در پايان فرماندار شهرستان ضمن جمع بندي كليه پيشنهادات و نقطه نظرات اعضاي كارگروه بر لزوم اهتمام علمي و عملي جدي مديريت شهري جهت ارائه آموزش هاي زيربنايي شهروندي در حوزه‌ي جمع آوري و تفكيك زباله از مبداء ، تلاش و جدّيت درجهت ارائه آموزش هاي شهروندي در حوزه ترويج و نهادينه نمودن فرهنگ احترام به محيط زيست، كاهش آلودگي هاي زيست محيطي و ارتقاي سواد زيست محيطي شهروندان جهت ارتقاي بهداشت و سلامت اجتماعي تأكيد كرد. لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات