قانون حفاظت از خاک یک قانون مترقی است

قانون حفاظت از خاک یک قانون مترقی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی مریدی، مدیرکل دفترحفاظت و مدیریت زیست محیطی  آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از حدود ۱۰ سال پیگیری مستمر سازمان حفاظت محیط زیست، قانون حفاظت از خاک خرداد ماه ۹۸ به دولت ابلاغ شد.
مدیرکل دفترحفاظت و مدیریت زیست محیطی  آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت:خاک یک منبع پایه ای است که در کنار آب و هوا در سلامت و امنیت غذایی کشور تاثیر گذار است که با تصویب قانون تا حد زیادی از آن مرتفع می شود.
وی در خصوص قانون حفاظت از خاک و کلیات آن تصریح کرد: قانون از دو قسمت فرسایش و حفاظت فیزیکی از خاک و آلودگی خاک تشکیل شده که به ترتیب به سازمان جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست محول شد و در این قانون بیشتر فعالیت ها و صنایع مشمول نظارت سازمان محیط زیست است.
مریدی نبود قانون حفاظت از خاک را یکی از دلایل فرسایش زیاد خاک در کشور می داند و ادامه داد: یکی از دلایل فرسایش بیش از حد خاک در کشور ما نبود قانون تا کنون بود که منجر به از بین رفتن تالاب ها و مراتع می شود که امنیت غذایی و منابع طبیعی را به مخاطره می اندازد.
مدیرکل دفترحفاظت و مدیریت زیست محیطی  آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق این قانون سازمان محیط زیست مکلف است تا آلودگی و عوامل آلوده کننده خاک را شناسایی و با آنها برخورد کند و آلوده کننده به جز جریمه ای که باید پرداخت کند هزینه رفع آلودگی هم بپردازد .
وی در پایان ضمن تشکر از نمایندگان گفت: این قانون، یک قانون مترقی و جامع است و از نمایندگان به دلیل تصویب این لایحه تشکر می کنم و خوشحالم که جامعه ما به بلوغ محیط زیستی رسیده که از خاک پاسداری می کند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات