ضرورت تدوین آئین نامه کنترل شهرسازی

ضرورت تدوین آئین نامه کنترل شهرسازی


ضرورت تدوین آئین نامه کنترل شهرسازی

رئیس گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در همایش هم اندیشی مهندسان شهرساز در استان یزد بر ضرورت تدوین آئین نامه کنترل شهرسازی تاکید کرد و گفت: بسیاری از موضوعات و مشکلات شهرسازی در قالب این آئین نامه حل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ،  عباس وثیق نیا در این همایش گفت:
در برخی از استان ها حتی هیات مدیره های سازمان اعتقادی به مهندسان شهرساز ندارند و این در حالی است که تمام مسئولان نظام دائما دغدغه شهرسازی دارند و همیشه در مباحث و سخنرانی ها مطرح می کنند که آشفتگی شهرها  سیما و منظر شهری نگران کننده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، «مهدی سالاری» در این همایش افزود: بسیاری از تخلفاتی که در کمیسیون ها بررسی می شود ناشی از ضعف طرح های جامع، هادی روستایی و تفصیلی شهری است که بدون نقش آفرینی مهندسان شهرساز مصوب و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: حتی در کمیسیون ماده 5 که مسئولیت صیانت از طرح های شهری و مراقبت بر اجرای آنها را بر عهده دارد نیز شاهد حجم زیادی از پرونده هایی هستیم که در انتظار تغییر کاربری هستند.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد نیز گفت: تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد بسیار است اما مبنای همه این تخلفات، تخلفات شهرسازی است.

فرهمند، ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی در راه است که امید است تخلفات را به حداقل برساند. دیگر قرار نیست تفکیک غیرمجاز در شهر داشته باشیم. از این رو آمادگی شهرسازان برای آینده شهر را طلب می کنیم . امروز پلیس ساختمان را در شهر مستقر کردیم از این رو امکان تفکیک قطعات بزرگ بدون طرح آماده سازی و شهرسازی مهیا نیست. از این رو از مهندسان شهرساز می خواهیم خودتان را برای طرح های تفکیک و اماده سازی و انطباق آماده کنید.
رئیس گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد هم تاکید کرد که شهرسازی یزد می تواند در ایران به صورت پایلوت انتخاب شود.
رضااکبری» در این همایش گفت: یزد بهترین بافت تاریخی و معماری، بهترین دانشگاه ها در حوزه شهرسازی و بهترین ظرفیت را برای این انتخاب دارد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات