آغاز بهره‌برداری از راه ارتباطی کوثر - خلخال در محدوده رانش و ریزش کوه

آغاز بهره‌برداری از راه ارتباطی کوثر - خلخال در محدوده رانش و ریزش کوه

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازی اردبیل ، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل آغاز بهره‌برداری از راه ارتباطی کوثر - خلخال با اعلام این مطلب اظهار داشت: با اجرا و اتمام آسفالت لایه نخست این جاده به طول هزار و ۲۰۰ متر در حوزه سد گیوی و نصب و راه‌اندازی تجهیزات ایمنی راه از جمله گاردریل ،علائم راهنمایی و همچنین خط‌کشی این راه زیر ترافیک قرار گرفت. وی گفت : مسیر تازه ‌احداث راه خلخال - کوثر در محدود سد گیوی از سال گذشته به علت رانش و ریزش کوه مسدود شده بود، گفت: به علت مسدود شدن این مسیر به علت رانش و ریزش کوه دسترسی به شهر کوثر و مناطق مختلف شهرستان کوثر از مسیرهای دیگری صورت می‌گرفت که فاصله و زمان مسافرت به شهرستان را افزایش داده بود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به علت ادامه بارندگی‌ها و نامساعد بودن شرایط جوی اجرای لایه دوم آسفالت در این پروژه منتفی و راه با یک لایه آسفالت افتتاح شد.

یوسف زاده گفت: عملیات اجرایی این پروژه در کمتر از یک سال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اجرا شده و برای راه‌سازی، ساخت ابنیه، پل‌ها، زیرسازی، روسازی  و آسفالت این مسیر تاکنون اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل ۱۰۰ کیلومتر راه تازه‌احداث در سطح استان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: راه زمینی به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت حمل و نقل در استان اردبیل است، به دلیل نبود راه‌های دریایی و همچنین محدودیت سفرهای هوایی در این استان، نقش عمده تبادلات کالا و نقل و انتقال مسافر را جاده‌ها ایفا می‌کند.

وی از اجرای ۱۹ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل-سرچم و خلخال خبرداد و گفت: این پروژه آماده بهره‌برداری است و در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

یوسف زاده با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از مسیر راه اردبیل - سرچم برای احداث بزرگراه مورد مطالعه است، اظهارداشت: ۵۵ کیلومتر از مسیر اردبیل - سرچم در ۲ قطعه ۳۰ و ۲۵ کیلومتری برای اجرای بزرگراه به پیمانکار واگذار شده که قطعه ۲۵ کیلومتری در در دست ساخت و اجرا بوده و عملیات اجرایی قطعه ۳۰ کیلومتری نیز بزودی آغاز می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات