سرمایه‌گذاری برای شاهنامه فردوسی، راز موفقیت حوزه فرهنگی در مشهد است

سرمایه‌گذاری برای شاهنامه فردوسی، راز موفقیت حوزه فرهنگی در مشهد است

سرمایه‌گذاری برای شاهنامه فردوسی، راز موفقیت حوزه فرهنگی در مشهد است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای پنجم شهر مشهد بر این باور است که برای موفقیت در حوزه فرهنگی شهر باید بر روی کارهای ماندگار و تاثیرگذار فرهنگی نظیر شاهنامه فردوسی سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری، در آیین اختتامیه نخستین دوره آموزش مربیان و آغاز طرح آموزش مفاهیم شاهنامه در مدارس ابتدایی مشهد در پژوهش‌سرای فرهنگ و ادب پارسی با اشاره به اینکه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی یک سرمایه ملموس و عینی است که از او به جامانده و امروز محل بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود، افزود: در گذشته آرامگاه فردوسی شرایط نامناسبی داشت که در شأن این حکیم بزرگوار نبود، در همین راستا ما کمیته ویژه توسعه و بهسازی توس را در شورای پنجم شهر مشهد راه‌اندازی کردیم.
وی اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر مشهد ۳۰ میلیارد تومان را به احیای توس تخصیص داده‌ است، درحالی‌که این امر وظیفه میراث فرهنگی است. اما با این وجود و در این شرایط دشوار اقتصادی ما این پروژه عمرانی را آغاز کرده‌ایم، درصورتی که هیچ منفعت مالی برای شورا ندارد، اما امیدواریم در آینده با افزایش گردشگران به کسب و کارهای شهری رونق ببخشد.
حیدری با تاکید بر اینکه ما در کنار آثار تاریخی طوس، از میراث معنوی ماندگار و اثربخش فردوسی، یعنی شاهنامه نیز غفلت نکرده‌ایم، گفت: معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای به منظور آموزش مفاهیم شاهنامه به مربیان مداس ابتدایی مشهد میان شهرداری مشهد و آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضا رسید که این موضوع نشان‌دهنده عزم جدی مدیریت شهری در توجه به مسائل هویتی و فرهنگی شهر است.
وی با اشاره طرح آموزش مفاهیم شاهنامه در مدارس ابتدایی مشهد، تصریح کرد: در آغاز هر طرح، توجه به الزامات آن بسیار اهمیت دارد، لذا خواهشمندم در این طرح توجه به مقوله شادی و نشاط که باید توأم با این آموزش‌ها باشد، را فراموش نکنند تا ما بتوانیم شاهد بازتاب موثر آن در میان خانواده‌ها و فضای فرهنگی شهر مشهد باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در کنار هویت دینی و مذهبی حرم مطهر رضوی، آرامگاه فردوسی نیز با هویت فرهنگی و تاریخی ظرفیت مطلوبی را برای شهر مشهد فراهم کرده است.
حیدری عنوان کرد: ما در شورای شهر و شهرداری مشهد آماده هستیم، جریان فرهنگی را در شهر توسعه دهیم تا هم به وظیفه خود عمل کنیم و هم شاهد بهره آن را در روابط اجتماعی، گسترش مهربانی، مدارا و همزیستی مسالمت‌آمیز در کشور باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تعامل با آموزش و پرورش علاوه بر این تفاهم‌نامه، حدود ۶ میلیارد تومان برای طرح «مشهد، شهر یادگیرنده» اختصاص داده‌ایم تا برای سال ۱۴۰۰ دیگر فرد بی‌سوادی در شهر نداشته‌ باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این موضوع نیز نشان دهنده این است که شورای پنجم شهر مشهد همواره به مسائل فرهنگی شهر توجه جدی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات