نگاه برنامه ریزان هنگام تنظیم بودجه به آلودگی هوا باشد

نگاه برنامه ریزان هنگام تنظیم بودجه به آلودگی هوا باشد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را خصوصا به بانوان مکرمه تسلیت می گویم، همچنین ۱۶ آذر روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز و پرشور وانقلابی تبریک می گویم
وی با بیان اینکه ۱۸ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است، ادامه داد: اعضای این شورا درسال 1390 یا 1391 با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ورود بی مهابای الفاظ و لغات بیگانه به ادبیات فارسی اعلام نگرانی فرموده وحفظ ادبیات فارسی را وظیفه همگان دانستند. ازهمه همکاران و مدیران و اصحاب محترم رسانه به عنوان امانت داران و حافظان منافع مردم و نسل های بعدی ، دعوت میکنم در صیانت از ادبیات فارسی درگفتار و نوشتارها توجه کافی و وافی را داشته باشند.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در هفته گذشته شاهد تغییر در مدیریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بودیم ، از زحمات برادر عزیزمان جناب آقای مهندس صلواتی به جهت زحمات بی شائبه و شبانه روزی قریب به 6 سال خدمت در سکان یکی از مهمترین حوزه های مدیریت شهری تقدیر و تشکر دارم. ایشان جوانی پاکدست ، با انگیزه ، مودب به آداب اسلامی و اجتماعی ، متعامل ، خلاق و پرکار بود که اتفاقات کم نظیری در طول 6 سال خدمت ایشان اتفاق افتاد و یکی از دلایل ارتقاء نظم در رفت و آمد شهر و توفیقات پلیس محترم راهنمائی و رانندگی در اصفهان به واسطه زحمات و اقدامات و تعاملات بین بخشی ایشان بود . امانت داری و کار با سه شهردار کلان شهر اصفهان نشان از روحیه پرکاری و تعاملات ایشان در موضوع خدمت به مردم داشت و سپردن این مسئولیت ، از جمله مصادیق توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و حضور جوانان پرشور در مدیریت و اعتماد به جوانان بود.
امینی تصریح کرد: حضور پرخیر و برکت رئیس محترم قوه قضائیه و تیم همراه ایشان در سالروز ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) دراستان اصفهان را به فال نیک گرفته و از سعه صدر و ارتباط ایشان با سطوح مختلف مردم ، مسئولین ، خانواده بزرگ ایثارگران ، فعالان بخش خصوصی و کارکنان بخش های مختلف دستگاه قضا درشهر اصفهان و تعدادی از شهرستان ها تقدیر و تشکر می‌کنیم. قطعا حضور جدی و پویای ایشان درشرایط کنونی باعث افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد بیشتر مردم عزیز کشورمان خواهد بود.
وی تاکید کرد: در یکی دو هفته اخیر هردو نعمت در کشور و شهر اصفهان با تهدید جدی مواجه شد در بخش امنیت شاهد تلاش های مذبوحانه دشمنان داخلی و خارجی بودیم که برای ایجاد نا امنی و ورود خسارت به امکانات و منافع مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند که خوشبختانه با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم انقلابی این توطئه بزرگ دشمنان نیز مثل سایر توطئه ها خنثی و نقشه های شوم آنان نقش برآب شد . امیدواریم مزدوران و سرسپردگان و عوامل اصلی و جنایا تشان از طریق رسانه ملی به مردم معرفی و به شدت برخوردقضائی شود .فریب خوردگان خصوصا جوانان مغفول که به طور جدی نادم و پشیمان هستند و بعضا ممکن است سوء سابقه ای هم نداشته باشند، با رافت اسلامی رفتارگردد.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بخش سلامت نیز اصفهان و برخی شهرهای کشور طی یکی دو هفته اخیر شاهد بیشترین میزان آلودگی هوا در سال های گذشته بود که عواقب این وضعیت درطول زمان خصوصا در نسل های بعدی بسیار خطرناک و جبران ناپذیر خواهد بود .
امینی اظهار کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا که در دوره گذشته مدیریت استان و با مشارکت بخش های مختلف اجرائی در استان و شهر اصفهان آغاز شد که شهرداری هم نقش عمده و موثری درآن داشت وموارد آن یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه بود. امیدوارم با توجه به شرایط بحرانی هوا در روزهای اخیر شاهد توجه ویژه به این امر از سوی برنامه ریزان و مدیریت کلان استان باشیم. فصل تنظیم بودجه هم در شهرداری و هم در دولت است و نیاز است با توجه به وضعیت اسف بار آلودگی هوا دراصفهان و برخی شهرهای کشور نگاه برنامه ریزان به اختصاص منابع لازم جهت مبارزه با این پدیده شوم زیست محیطی نگاهی ویژه باشد تا انشاالله در سال های آینده شاهد تکرار این روزهای سیاه برای اصفهان نباشیم.
وی ادامه داد: تلاش برای دائمی بودن جریان آب در رودخانه زاینده رود است. تسریع در طرح تسهیم منابع آلاینده در اصفهان برای تناسب برنامه ریزی ها ، مدیریت بهینه هزینه ها و پرهیز از هزینه های نا بجا و موازی کاری . حمایت دولت از قطار شهری اصفهان به استناد قانون جامع حمل و نقل کشور برای توسعه و تسریع در تکمیل خطوط مترو از دیگر موارد مهم در بخش حمل و نقل شهری، تقویت ناوگان عمومی حمل و نقل ، خصوصا اتوبوسرانی است که از سهل ترین و در دسترس ترین بخش های حمل و نقلی خصوصا برای اقشار آسیب پذیر است وبسیار مهم است.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهردار محترم دریکی از جلسات اخیر شورای شهر اعلام کرد که ما امروز منابعی را دراختیار داریم ولی اتوبوسی در کشور وجود ندارد که خریداری کنیم . که باید عرض کنیم ، امروز از مصادیق مجاز خرید کالای خارجی خرید اتوبوس علیرغم تحریم ها با روش های دورزدن تحریم ها قابل انجام است. امروز شاید نقش و اهمیت اتوبوس در سلامتی مردم کمتر از دارو نیست ، با این تفاوت که استفاده از دارو در مرحله درمان و استفاده از اتوبوس در مرحله پیشگیری خواهد بود.
امینی اضافه کرد: ایجاد پهنه های سبز در حاشیه شهر با استفاده از اراضی ملی خارج از محدوده شهر و بعضاً قطعات قابل تملک با کاربری فضای سبز در محدوده قانونی شهر با استفاده از گونه های کاربردی در اصلاح وضعیت محیط زیست و با رعایت الگوی آبیاری و در مناطق مختلف شهرداری میتواند در شرایط بحرانی آلودگی هوا در فصل سرما موثر باشد. در صورت عدم تغییر در این زمینه قطعا شاهد مهاجرت از اصفهان خواهیم بود و مردمی که درحد اعلا علقه و وابستگی به شهرشان دارند ناچار خواند بود از موطن خودشان رخت بربندد و این شان مردم اصفهان نیست. به امید روزی که شاهد هوای پاک و مطبوع برای شهر سرافراز اصفهان باشیم
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات