امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد و تهران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد و تهران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد و تهران

با هدف توسعه همکاری‌ها میان دو کلان‌شهر کشور و ارائه و تبادل خدمات هوشمند مشترک، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد و تهران منعقد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان گفت: این تفاهم‌نامه که توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌ مشهد و تهران به نمایندگی از شهرداری‌های این دو کلان‌شهر به امضا رسیده برای مدت دو سال پیش‌بینی شده است که در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.
وی تصریح کرد: تبادل داده‌ها و اطلاعات سرویس‌ها در پلتفرم جامع شهروندی و نیز همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و نمایشگاه‌های مشترک از مفاد مورد نظر در این تفاهم‌نامه است.
وی افزود: تدوین راهکار مشترک برای حمایت از توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی در حوزه خدمات نوین شهری و اتصال به پلتفرم شهروندی از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه ویژه شهرداری‌های مشهد و تهران قرار داشته و در قالب این تفاهم‌نامه به آن پرداخته خواهد شد تا بسترهای بیشتری برای فعالان و استارت‌آپ‌های حوزه خدمات نوین شهری فراهم آید.
رجائیان با اشاره به تبادل اطلاعات و داده‌های مورد نیاز در جهت اجرای پروژه‌های مشترک میان شهرداری مشهد و تهران گفت: با شکل‌گیری این همکاری و هم‌افزایی میان دو کلانشهر بزرگ کشور می‌توان روند هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین به شهروندان را سرعت بخشید.
وی افزود: از دیگر نکات قابل توجه که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است، انجام هماهنگی و تدوین پروتکل‌های مشترک برای سامانه‌‎های پرداخت شهری و ایجاد امکان پرداخت از کیف پول‌های شهری طرفین در خدمات شهروندی است که سبب می‌شوند شهروندان هر یک از شهرهای مشهد و تهران بتوانند در هر دو شهر از امکانات هوشمند پرداخت استفاده کرده و نیازی به نصب اپلیکیشن‌های متفاوت نداشته باشند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فرایند هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین شهری به شهروندان با تحقق چنین همکاری‌هایی سرعت گرفته و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری‌های تهران و مشهد می‌تواند نویدبخش تحولاتی برای تسهیل و ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان باشد.
گفتنی است؛ این تفاهم نامه در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند منعقد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات