حذف گذرگاههای همسطح در دستور کار مسئولان راه‌آهن

حذف گذرگاههای همسطح در دستور کار مسئولان راه‌آهن

مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور از آغاز عملیات اجرایی زیرگذر عباس‌آباد با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) "محمدصادق برزنونی" هم‌چنین به آغاز هم‌زمان نصب شاسی‌های حفاظتی برای احداث خط دوم این پروژه نیز اشاره کرد.

وی با بیان این که گذرگاه‌های همسطح ‌در سیستم ریلی از نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های بروزحوادث محسوب می شوند، تصریح کرد: پیگیری‌های فراوانی انجام شد تا بین ایستگاه‌های زرین – کلاتخوان نیز زیرگذر احداث شود و کشاورزان و همجواران ساکن در حریم راه آهن بتوانند با خیالی آسوده از محدوده راه‌آهن تردد کنند.

برزنونی در ادامه با اشاره به این که، این گونه گذرها در خطوط ریلی یک خطه، به علت تردد قطار از یک سمت، کمتر مشکل سازمی‌شوند، تصریح کرد: ضریب احتمال وقوع حادثه در این گونه گذرگاه‌ها بسیارپایین‌تر است، اما درخطوط دو خطه، به علت سرعت با لا ی قطارها و تردد از خطوط همجوار، که به صورت هم جهت انجام می‌شود، احتمال وقوع حادثه بالا می‌رود و به همین لحاظ راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حذف گذرگاه‌های همسطح را در دستور کارخود قرار داده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور هم‌چنین از پیشرفت ۹۵درصدی زیرگذر کوهان خبر داد و گفت: زیرگذر عباس آباد نیز همانند زیرگذر کوهان،‌ باکسی بوده و پس از برداشتن خط و نصب پازل‌های آن، یعنی باکس‌های بتنی، طی چند روز آینده اجرای مرحله اول آن به اتمام می‌رسد و خط اول آزاد می‌شود.

وی افزود: پس از راه اندازی خط اول این زیرگذر، با شاسی گذاری و برداشت از خط دوم، همین سیکل اجرا و پس از باکس‌گذاری آن، عملا تردد در این مسیر، آزاد می‌شود.

برزنونی در پایان با اشاره به این که مرحله دوم این پروژه نیز ظرف مدت دو ماه به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: پس از اتمام این پروژه، سایر ملزومات احداث این زیرگذر از جمله راه‌های دسترسی، رمپ‌ها، حفاظ‌ها و تابلوهای هشداردهنده، در دستور کار قرار خواهند گرفت.

 

 

    نظرات