حضور حداکثری مردم در انتخابات مستلزم رعایت مقدماتی است

حضور حداکثری مردم در انتخابات مستلزم رعایت مقدماتی است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فتح الله معین در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: روز دانشجو را به دانشجویان عزیز تبریک می گویم، انقلاب اسلامی ایران تنها نهضتی بود که در قرن بیستم با هدایت رهبر کبیر انقلاب تنها بر قدرت و توان مردم تکیه کرد و به جهت ماندگاری مردم در صحنه انقلاب و اداره کشور، امام (ره) در زمان برگزاری رفراندوم تعیین نظام سیاسی کشور بر ایجاد جمهوری اسلامی تاکید داشته که در واقع نظامی منبعث از رای مردم است که در قالب احکام مترقی اسلام اداره امور کشور را به انجام برساند.
وی افزود: این موضوع در اصول مختلفی از قانون اساسی و در روح حاکم بر آن بروز یافته است، امام (ره) در فرمایشات و تذکرات مختلف خود بر حضور مردم در صحنه سیاسی کشور و ایجاد نهادهای شکل گرفته از رای مردم از قبیل ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تاکید همه جانبه و جدی داشتند به نحوی که در زمانی کوتاه رئیس جمهور انتخاب و مجلس شورای اسلامی شکل گرفت.
رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب در فرمایشات خود مجلس را که با رای مردم شکل می‌گیرد، در راس امور و عصاره فضائل ملت دانسته و عدول از مصوبات قانونی آن را غیر شرعی می‌دانستند. در شرایط فعلی کشور که دشمنان زیادی کمر به نابودی جمهوری اسلامی بسته‌اند، تشکیل مجلس با مشارکت اکثریت قاطع واجدین شرایط شرکت در انتخابات می‌تواند پاسخی بر همه اقدامات معاندین جمهوری اسلامی باشد.
معین تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات مستلزم رعایت مقدماتی است که ایجاد و برقراری آن از اهم وظایف برگزارکنندگان انتخابات از جمله مجریان، ناظران و مسئولان کشور است، تلاش برای تاثیرگذاری بیشتر مجلس در اداره امور کشور می‌تواند موجب تشویق بیشتر مردم برای حضور در صحنه انتخابات شود. محدود کردن اختیارات مجلس و بی اعتبار کردن مصوبات آن و پاسخگو نبودن بسیاری نهادها به نمایندگان مردم قطعاً موجب بی اعتمادی مردم و کاهش مشارکت آنها خواهد بود.
وی گفت: برای اداره امور جامعه ۸۰ میلیونی و رفع نیاز جمعیت جوان آن و ایجاد جایگاه مناسب برای کشور در بین سایر کشورها در شرایط رقابتی امروز در دنیا نیازمند بکارگیری تمام توان فکری تک تک افراد هستیم و قانون، انجام این کار را از طریق مجلس شورای اسلامی که دو وظیفه عمده نظارت بر امور کشور و قانونگذاری را بر عهده دارد امکانپذیر دانسته است. این کار می‌تواند مهمترین عامل برای تداوم حضور مردم در صحنه و احساس تعلق نسبت به کشور باشد، هر نوع اقدامی با هر نیت و انگیزه‌ای که حضور و مشارکت مردم را محدود کند و مانع انتخاب آزادانه آن‌ها شود در شرایط فعلی قطعاً در جهت حفظ منافع کشور نخواهد بود.
رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در موقعیت‌های مختلف ایمان، تعهد و بینش عموم مردم را ستوده و حتی خواص را به سرمشق گرفتن از آنها سفارش کرده‌اند پس بر این اساس هرگونه حرف و عملی که ماهیتاً در جهت تصمیم گیری به جای مردم و محدود کردن انتخاب آنها باشد نقص روح حاکم بر قانون اساسی و فرامین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
معین با اشاره به اینکه اجرای بدون عیب و نقص انتخابات با رعایت بی طرفی و عدالت همه جانبه از شروط اساسی است، گفت: به جای اصرار بر اختلافات در تعیین هیئت‌های اجرایی باید بر انجام تعامل و هماهنگی تاکید کرد. تاکنون در موارد متعدد بی طرفی و عدالت ورزی دست اندرکاران در نزد افکار عمومی مورد خدشه قرار گرفته که امیدواریم از ادامه آن به هر نحو ممکن جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: باید با درک همه جانبه شرایط حساس کشور و در جهت استحکام بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران همه شرایط برای جلب اعتماد عمومی مردم برای شرکت در انتخابات فراهم شود و همه موانع پیش رو برطرف شود تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات