توقیف یک دستگاه خودروی  سمند حامل چوب بلوط در کهگیلویه وبویراحمد

توقیف یک دستگاه خودروی سمند حامل چوب بلوط در کهگیلویه وبویراحمد


به گزارش اداره روابط عمومی حفاظ محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد عصر سه شنبه نوزدهمین روز از آذرماه ۹۸ حین گشت و کنترل منطقه  موفق می شوند یک دستگاه  خودروی سمند حامل چوب قاچاق بلوط را توقیف کنند.
براساس این گزارش سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین پایش درحاشیه منطقه حفاظت شده دنای شرقی , ارتفاعات مشرف بر روستای مهریان ( بونگاه) یک دستگاه خودروی سمند حامل قاچاق چوب بلوط را توقیف کردند.
هاشمی افزود: ازاین خودرو نزدیک به ۱ تن چوب قاچاق بلوط که عمدتا" جوان و تر بودند کشف شد.
وی با اشاره به اینکه سودجویان  برای دورماندن از دید مامورین از خودروهای سواری برای حمل چوب استفاده می کنند  گفت: متخلفین برای گرفتار نشدن در دام قانون جدیدا" روش های قاچاق را عوض نموده و از خودروهای سواری برای حمل چوب به مقصد استان های هم جوار استفاده می کنند.
هاشمی گفت : اداره حفاظت محیط زیست بعنوان قائم مقام سازمان جنگل ها و مراتع برای حفاظت از جنگل ها در مناطق حفاظت شده گشت های شبانه  راه اندازی کرده و بصورت شبانه مناطق رصد می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به اصل ۵۰ قانئن اساسی اشاره کرد و گفت : حفاظت از منابع ملی وظیفه همگانی است و کارکنان حفاظت محیط زیست استان بصورت شبانه روزی با تمام کمبودات به یک پنجم استاندارد جهانی  مشغول خدمت هستند.
وی با اشاره به اینکه در طی یک ماهه اخیر این پنجمین مورد ازبرخورد با سودجویان چوب است گفت:برای متخلف پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
شماره تلفن ۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴  به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی‌ است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات