وزارت نیرو دستگاه برتر اجلاس سراسري نماز شد

وزارت نیرو دستگاه برتر اجلاس سراسري نماز شد


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، وزارت نیرو در بيست و هشتمين اجلاس سراسري نماز با موضوع "نماز و مدرسه" که در شهر گرگان برگزار شد، در زمینه فعاليت‌هاي مرتبط با اقامه نماز، از بين 40 سازمان و دستگاه اجرايي كشور موفق به كسب رتبه برتر و دريافت لوح تقدير شد.

نماز جامعه را از تهديدها مصون نگه مي‌دارد
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه در این اجلاس گفت: حقیقت نماز می‌تواند جامعه را از تهدیدها مصون کرده و فرد، جامعه، اقتصاد، سیاست، قضا و حکمرانی را در مسیر راستی و عدالت قرار دهد.
وی افزود: اقامه نماز مانع حکومت ظالمان بر ممالک اسلامی می‌شود و یکی از پیام‌ها و اهداف اجرای این فریضه، نفی هر گونه ظلم و ستم است.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: هیچ اختراعی مانند فضای مجازی با این سرعت در خانواده‌ها و انسان معاصر نفوذ نکرده که تنها راه مصون‌سازی این تهدیدها علاوه بر مدیریت فضای مجازی، گسترش ارتباط با خدا و نماز است.
رییس قوه قضاییه اظهار کرد: طبیعت و سرشت انسان نیازمند برقراری ارتباط با خدا است که این رابطه در پرتو نماز به عنوان رمز حیات طبیه و صراط مستقیم شکل می‌گیرد. اگر چه اقامه نماز از خانه آغاز می‌شود اما همه بخش‌های جامعه اسلامی مانند مدرسه، دانشگاه، ادارات و هر کوی و برزن باید جلوه گاه این ارتباط الهی و معنوی باشد.
وی خاطرنشان کرد: تداوم اقامه نماز می‌تواند منجر به برقراری عدالت در جامعه شده و انسان‌های عادل را به طرف عدالت رهنمون کند.

اجلاس نماز فرصتی است که دستگاه‌های فرهنگی به فکر بیفتند
حجت الاسلام "محسن قرائتی" رئیس ستاد اقامه نماز نیز با اشاره به اینکه این اجلاس فرصتی است که دستگاه‌های فرهنگی به فکر بیفتند، گفت: گرچه از گذشته شرایط بهتری داریم ولی نسبت به برنامه عقب هستیم.
وی با بیان اینکه کشور در برابر توطئه دشمنان با نماز مقاوم می‌شود و همانند هشت سال دفاع مقدس اگر کشور امروز وارد جنگ شود اهل مسجد به جبهه‌های جنگ خواهند رفت، تصریح کرد: با ضایع شدن نماز، فساد در جامعه زیاد می‌شود، کسی که می‌خواهد با خدا باشد راه حل آن نماز است.
رئیس ستاد اقامه نماز افزود: برای نجات نسل امروز مسئله نماز اهمیت دارد، برای اختیار کردن دوست نیز باید به مسئله نماز توجه کرد چرا که انسانی که خدای متعال را نادیده گرفته شما را نیز نادیده می‌گیرد.
حجت الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: کسی که خدمات خدای متعال، لطف پدر و مادر و دوستان قبلی را نادیده بگیرد، محبت شما را نیز نادیده خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات