اجرای خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت آغاز شد

اجرای خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت آغاز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ارسلان زارع" استاندار گیلان در مراسم عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب شهر رشت که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد، گفت: این پروژه با هدف حفظ محیط زیست و ساماندهی رودخانه‌ها که از مهم‌ترین مطالبات مردم بوده است، آغاز شده و از اهمیت زیادی برخوردار است.
استاندار گیلان افزود: اجرای این طرح در فاز اول ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۵۰ درصد آن تحقق یافته است.
وی یادآور شد: با توجه به وضعیت رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب، ساماندهی آنها که از دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده است، با هدف حفظ محیط زیست و فراهم سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌دلیل وجود مواهب خدادادی، 6.5 کیلومتر فاضلاب از بستر رودخانه جمع‌آوری خواهد شد.
وی با اشاره به ابلاغ 10 میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب افزود: در حال‌حاضر روزانه 12 هزار و 500 مترمکعب فاضلاب جمع‌آوری می‌شود و ممکن است در تابستان این ظرفیت به سختی انجام شود، لذا امید است در تخصیص بودجه در راستای ساماندهی پسماند و احداث تصفیه‌خانه شیرابه و برگشت آب به رودخانه‌ها این مشکل مرتفع شود.
"سیدمحسن حسینی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز گفت: در حال حاضر 99.93 درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب و 69.9 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند که تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به 99.97 درصد و جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد خواهد رسید.
وی با تأکید بر اجرای هشت طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها ۱۱۷ هزار نفر به‌عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت که منجر به افزایش کیفیت آب در اکثر شهرستان‌ها خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان افزود: در اجرای طرح‌های فاضلاب نیز در تلاش هستیم با جمع‌آوری و هدایت فاضلاب به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کنیم.
وی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در تصویب تبصره ۳ خاطرنشان کرد: از محل این مصوبه ۳ پروژه معرفی و تا دهه فجر افتتاح خواهند شد که خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت مهم‌ترین آنهاست.
حسینی با اشاره به لوله‌گذاری 5.6 کیلومتری در این پروژه تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۳۶۰۰ مترمکعب فاضلاب جمع آوری و به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود و همچنین علاوه بر احداث ایستگاه‌های پمپاژ و خط انتقال تحت فشار، 12 هزار و 500 مترمکعب فاضلاب از بستر رودخانه جمع‌آوری خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای خط انتقال فاضلاب شهر رشت، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب وارد رودخانه زرجوب خواهد شد، گفت: این موضوع به خودپالایی رودخانه و احیای آن نیز کمک خواهد کرد، علاوه‌بر اینکه احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های دیگری نیز در برنامه‌های کاری این شرکت وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اجرای برنامه پویش #هر هفته_ الف_ ب_ ایران در وزارت نیرو تأکید داشت: بهره‌برداری از 227 پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان با هدف توسعه در کشور و ارتقای خدمات در حال اجراست که به‌زودی پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان نیز در قالب این پویش به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات