بررسی مهمترین مسائل ساخت ساز در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی

بررسی مهمترین مسائل ساخت ساز در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی


بررسی مهمترین مسائل ساخت ساز در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در این دیدار از فعالیت ۴ هزار و ۴۳۲ مهندس در استان خبر داد و گفت: طی ۷ ماهه ابتدای سال جاری ۵۳۲ هزار متر مربع نقشه در قالب هزار و ۵۴۳ پروژه توسط مهندسان طراحی و به شهرداری ها ارسال شده است.
وی افزود: اگر در فرایند اجرای تمام پروژه های خصوصی و نیمه خصوصی بزرگ مقیاس در سطح استان از ظرفیت مهندسان نظام مهندسی ساختمان استفاده شود، فرصت های شغلی زیادی در حوزه مهندسی ایجاد می شود.
مهندس رمضانی ادامه داد: این قبیل پروژه ها که در سطح شهر احداث می شوند و متاسفانه فرایندهای قانونی خود را طی نمی کنند، سازمان نظام مهندسی ساختمان حتی سازنده، طراح و ناظر آنها را نمی شناسد و اگر زمانی این پروژه ها در سطح شهر بحران ایجاد کند عواقب بدی را در پی خواهد داشت.
مهندس رمضانی با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری استان آموزش است و باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی سرانه آموزشی خوشبختانه افزایش ۲۳۰ درصدی داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پروژه ای تحت عنوان ساماندهی مبادی ورودی شهرها تعریف کرده ایم، گفت: کتاب ضوابط مبادی ورودی شهرها را نیز چاپ کردیم که همان ابتدا هزار جلد آن توسط یکی از دانشگاه های تهران به عنوان مرجع آموزشی خریداری شد.
وی به راه اندازی خانه گفتمان معماری و واحد خلاقیت و نوآوری نیز اشاره کرد و افزود: از آنجایی که پیچیدگی های حوزه مسکن زیاد شده اگر وارد فاز خلاقیت نشویم از دنیا عقب  می مانیم.
مهندس رمضانی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی زلزله در سازمان نظام مهندسی استان گفت: هر سال همایش زلزله در استان برگزار می شود که برگزاری این همایش یک هم افزایی در استان ایجاد کرده است.
وی در پایان اظهار کرد: مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در استان ما جزو مواردی است که باید به آن توجه شود و مصرف انرژی را باید در استان کاهش دهیم.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این دیدار

با اشاره به اینکه نگاه به نظام مهندسی در استان و وزارتخانه می تواند متکی به توانمندی مهندسان باشد، افزود: متاسفانه از ظرفیت نظام مهندسی در استان به خوبی استفاده نشده، اما خوشبختانه با نگاه مثبت وزارتخانه می توانیم در راستای منافع مردم قدم برداریم.
وی اظهار کرد: برای مبلمان شهری و جاده ای در این استان کار مثبتی انجام نشده و از پتانسیل و دانش مهندسان نیز بهره مندی لازم صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه آخرین استان در بحث اجرای اقدام ملی مسکن و ساخت و سازها هستیم، خاطرنشان کرد: زمین برای اجرای این پروژه در استان موجود است فقط باید دنبال جذب سرمایه گذار باشیم زیرا با احداث این مسکن ها می توانیم مردم را از حاشیه شهر و بافت فرسوده به این مسکن ها منتقل و فرصتی برای احیای بافت فرسوده در استان ایجاد کنیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات