وام ۲۰ میلیون تومانی برای مناطق زلزله زده درود و ممسنی

وام ۲۰ میلیون تومانی برای مناطق زلزله زده درود و ممسنی

www.BanaNews.irهیئت وزیران با هدف کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث غیر مترقبه ، با اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد به واحدهای خسارت‌دیده ناشی از زلزله در شهرستان‌های ممسنی، درود و دیگر مناطق زلزله‌زده موافقت کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۰/۴/۸ بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، بانک مرکزی را موظف کرد تسهیلات بانکی برای بازسازی ۱۰هزار واحد مسکن شهری خسارت دیده ناشی از زلزله شامل ۷ هزار واحد در شهرستان درود استان لرستان و یک هزار واحد در شهرستان ممسنی استان فارس و مناطق دیگر به ازای هر واحد مبلغ ۲۰ میلیون تومان با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اختیار متقاضیان مسکن شهری قرار دهد.

میزان سود تسهیلات برای هر واحد مسکونی شهری یادشده ۵ درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله خواهد بود. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است نسبت به صدور تضمین لازم مبنی بر پیش بینی اصل و مابه التفاوت سود تسهیلات پرداختی موضوع این مصوبه پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سالیانه اقدام کند.

بانک مرکزی و بانک‌های عامل موظف به وصول اقساط و مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات موضوع این مصوبه بوده و مفاد این بند نافی مسئولیت و وظایف آنان در این خصوص نیست. این مصوبه در تاریخ ۱۳۹۰/۴/۱۵ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.

 

 

 

    نظرات