گزارش شهردار بندرانزلی در جلسه شورای اداری شهرستان

گزارش شهردار بندرانزلی در جلسه شورای اداری شهرستان


به گزارش اداره ارتباطات و امور بين الملل شهرداري بندر انزلي، جلسه شوراي اداري شهرستان بندرانزلي صبح امروز با حضور شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر بندرانزلي برگزار شد و دکتر پورقربان اهم اقدامات شهرداري بندرانزلي در ستاد بحران را اعلام نمود .

دكتر پورقربان شهردار بندرانزلي با بيان اينكه گزارشات مردمي را از طريق سامانه 137 بصورت شبانه روزي دريافت مي كنيم و چنانچه در هر زماني تماس برقرار گردد موضوع  در اسرع وقت پي گيري مي شود اظهار نمود: سعي به تشكيل ساختار سازماني مناسب براي ستاد مديريت بحران بر اساس چارت سازماني جهت آمادگي پايدار و اقدام موثر در زمينه فرماندهي در زمان بحران كه بصورت منطقه بندي در محلات انزلي مشخص شده نموديم.

شهردار بندرانزلي عنوان نمود: خوشبختانه از سال گذشته سالن چند منظوره را در محل پارك 17 هكتاري افتتاح نموديم كه مكمل ستاد بحران ما بوده و در صورت بروز حوادث احتمالي از آنجا به عنوان اسكان موقت افراد استفاده مي شود.

وي افزود: تعداد 470 تخته چادر از سوي هلال احمر در محل ستاد بحران در محل پارك 17 هكتاري براي اسكان افراد در نظر گرفته شده است.

دكتر پورقربان با اشاره به برگزاري مانوردر تاريخ 10 آذر 98 با همكاري اداره بنادر، راهداري، آبفا و هلال  احمر افزود:  با 72 دستگاه ماشين آلات مختلف اين مانو را در سطح شهر  جهت اعلام آمادگي و ايجاد اطمينان در شهروندان برگزار نموديم.

شهردار بندرانزلي تصريح نمود: هرس درختان را بر اساس نظريه كميسيون فضاي سبز براي جلوگيري از بروز حوادث احتمالي انجام داديم.

دكتر پورقربان با بيان اينكه شناسايي نقاط حادثه خيز در شهر و تلاش براي رفع آن  ادامه دارد اظهار نمود: عمليات لوله گذاري در حال حاضر با انعقاد قرارداد با دو پيمانكار لوله گذاري در غازيان و انزلي در حال اجرا مي باشد و لوله گذاري آب هاي سطحي منطقه اطبا به سمت دريا با 4 لوله همزمان در حال اجرا است.

شهردار انزلي در ادامه با اشاره به اولين پناهگاه سگ هاي بلاصاحب در استان گيلان عنوان نمود: تا به امروز حدود 160 قلاده سگ هاي بلاصاحب جمع آوري شده و در هر دوره بعد از گذراندن مراحل درماني، واكسيناسون و عقيم سازي رها سازي مي شوند و در حال حاضر براي اين حيوانات براي مدت 1 ماه غذا ذخيره نموديم.

دكتر پورقربان با ذكر اينكه حدود 50 تن نمك براي زمان بحران تهيه نموده ايم عنوان نمود: در غازيان حدود 15 كيلومتر و در انزلي حدود 14 كيلومتر لايروبي نموديم كه اين ميزان نسبت به سال هاي گذشته بي سابقه بوده است و زمان انتظار براي تخليه آب يا آبماندگي را به حداكثر دو ساعت كاهش داده ايم و با اقدامات بعدي كه صورت خواهد گرفت اين زمان را نيز كاهش مي دهيم.

شهردار بندرانزلی عنوان نمود: بعضی آبگرفتگی ها مربوط به معابر نیست و پایین بودن سطح برخی از خانه ها نسبت به سطح جاده موجب این اتفاق می شود. هر چند در صورت تماس شهروندان، نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند. در بعضی موارد نیز آبگرفتگی ها به دلیل شکستگی لوله های آب اتفاق می‌افتد و ضروری است که شهروندان با صبر و حوصله نیروهای شهرداری را در انجام وظایف خود در این مواقع همراهی کنند.

وي خاطر نشان كرد: مرمت پل قلم گوده را از پارسال آغاز نموده ايم و از يكي دو روز آينده نسبت به تكميل آن اقدام خواهيم نمود كه هزينه اجرايي آن از محل اعتبارات استاني بوده است و از فرماندار محترم بابت آن تشكر مي نمايم.

دكتر پورقربان با بيان اينكه درز انبساط پل ولايت غازيان در سال 86 بر اثر رفت و آمد ماشين هاي سنگين دچار خرابي شده بود عنوان نمود: از سال 86 تا به حال براي ترميم آن اقدامي نشده بود و انجام اين پروزه پروسه اي را دارد و يكي از دلايل انجام نگرفتن اين پروژه هزينه بالاي آن بود که امسال با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه از محل اعتبارات استانی و جاری شهرداری این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود مراحل انجام كار به اين صورت است كه باعث زمان بر شدن اين پروزه خواهد شد: تخريب درز انبساط هاي قديم، اصلاح كف عرشه  پل توسط گروت ريزي كه حداقل 12 ساعت براي گيرش آن زمان لازم است، بريدن بلت هاي قديمي و كاشت بلت هاي جديد با چسب مخصوص كه به خاطر وجود سفره ميلگرد هاي طولي اينكار مشكل بوده و نياز به ابزار آلات دقيق مي باشد، اجراي سفره آب بند جهت جلوگيري از نفوذ آب به سازه اصلي، اجراي پاشنه توسط ميلگردهاي 10 و 12 به صورت طولي و عرضي و اجراي گروت پاشنه كه با توجه به آب و هوا بين 24 تا 48 ساعت براي گيرش نياز است،  نصب درزهاي لاستيكي توسط جرثقيل و آسفالت جديد جهت مسطح نمودن كه اين فرايند قطعا زمان بر خواهد بود و ديروز توانستيم يك لاين را به پايان برسانيم  و در روزهاي آتي لاين ديگر انجام خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بندر انزلی

    منبع خبر

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی یک شهرداری در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات