همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک با رویکرد حمل و نقل انسان محور، در مشهد

همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک با رویکرد حمل و نقل انسان محور، در مشهد


همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک با رویکرد حمل و نقل انسان محور، در مشهد
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، سیزدهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک با رویکرد حمل و نقل انسان  محور، با حضور جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان  و جمعی از مهندسان این رشته و دست اندرکاران عرصه حمل و نقل و ترافیک استان برگزار شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این همایش با بیان اینکه توجه به موضوع ترافیک برای امنیت، سلامت و محیط زیست مهم است، گفت: رشته مهندسی ترافیک یکی از رشته‌های مهم مهندسی است که باید به شکل اصولی از آن استفاده شود.
مهندس محمدحسین شرکا تأکید کرد: باید یک پروژه قبل از اینکه وارد کمیسیون ماده۵ شود، مباحث ترافیکی آن به تأیید کارشناسان رسیده باشد؛ چرا که رعایت مباحث ترافیکی در یک پروژه از اصول رعایت حقوق شهروندی است.
در ادامه همایش، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد حمل ونقل را موتور توسعه می‌دانند، گفت: ما در شورای شهر سعی کرده ایم به موضوع حمل ونقل عمومی و توسعه آن توجه ویژه‌ای کنیم.
مجتبی بهاروند با تأکید بر توسعه حمل ونقل پاک و انسان محور، افزود: ما به این موضوع نیز توجه کرده ایم و البته در مدیریت شهری سعی شده است تا از نظرات کارشناسی استفاده شود.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد نیز با بیان اینکه انجام یک پروژه شهری نیازمند الزاماتی است، گفت: هماهنگی بین بخشی یکی از مهم‌ترین الزامات است که خوشبختانه در مشهد شاهد هستیم که هماهنگی‌های بین دستگاهی به خوبی ایجاد شده است.
وی افزود: این هماهنگی به طور قطع سبب انجام اتفاقات خوب برای زائران و مجاوران می‌شود.
مهندس کاظمی با اشاره به همکاری خوب شورای شهر با حوزه حمل ونقل و مدیریت شهری، ابراز خرسندی کرد: شورای شهر مشهد بسترسازی مناسبی برای انجام اقدامات شهری داشته است که اختصاص بودجه ۱۰۰۰میلیارد تومانی برای بخش عمران، حمل و نقل و ترافیک، گواه این موضوع است.
شایان ذکر است در حاشیه سیزدهمین همایش تخصصی حمل ونقل و ترافیک مشهد، شهرداری مشهد و گروه مپنا(شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) تفاهم نامه‌هایی درباره تولید نخستین اتوبوس برقی کشور، اجرای مطالعات برقی کردن خط یک بی آرتی مشهد و ساخت و احداث اولین ایستگاه شارژ سریع و کند خودرو‌های برقی به امضاء رساندند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات