استفاده از فناوری های جدید ، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست


به گزارش  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، برای معرفی آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی پژوهشگران داخلی در حوزه زیست فناوری محیط زیست و ایجاد بستر مناسب برای تعامل سازنده بین محققین و اساتید دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، نشست تخصصی با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با عنوان " زیست فناوری در رفع معضلات زیست محیطی، راهکارها و چالش‌ها" را در تاریخ ۲۷ آذرماه سال ۱۳۹۸ و با حضور اساتید و میهمانان ویژه از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر داخلی در دانشگاه اراک برگزارشد.

رضا میرزایی در این نشست گفت : امروزه استفاده از فناوری های جدید به عنوان یکی از جنبه های غیر قابل اغماض در امر توسعه پایدار و حفظ محیط زیست مطرح است. و استفاده از روش های زیست فناورانه راهکاری است تا مشکلات محیط زیست مرتفع شود.

وی افزود : همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و به ویژه حفاظت از محیط زیست و همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت، محیط زیست و جامعه می تواند یکی از راه حل های برون رفت از مشکلات محیط زیستی باشد.

این نشست علمی در محور‌های مختلفی مانند «معرفی محور‌های تقسیم کار ملی زیست‌فناوری»، «زیست‌فناوری محیط‌زیست»، «زیست‌فناوری در رفع آلودگی‌های شیمیایی پساب‌ها»، «زیست‌فناوری در رفع آلودگی هوا» و «مالچ بیولوژیک برای کنترل ریزگردها» برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات