70 چاه غیر مجاز در استان خراسان جنوبی پرو مسدود شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 70 چاه غیر مجاز پر و مسدود شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، "سید سعید پور جعفر" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر ، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی در مجموع 325 چاه غیر مجاز شناسایی شده که عمده این چاه ها به صورت دستی حفر شده و حجمی معادل 2.5 میلیون متر مکعب از آن برداشت می شود.

وی گفت: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب ،این شرکت از ابتدای سال جاری و با دستور قضایی اقدام به پرو مسدود کردن 70 چاه نموده که حجمی حدود 70 هزار متر مکعب صرفه جویی را در پی داشته است.

وی افزود: تعداد 199 حلقه چاه نیز در دست پیگیری است و بعد از تعیین تکلیف در مراجع قضایی در خصوص انسداد آنها نیز اقدام خواهد شد.

پور جعفر با بیان اینکه تا کنون بیش از 85 درصد چاه های استان به کنتور هوشمند مجهز شده اند خاطر نشان ساخت: این چاه ها می بایست بر اساس حجم مندرج در پروانه ها برداشت کنند که بر این اساس از ابتدای سال جاری حجمی بالغ بر 24 میلیون متر مکعب صرفه جویی در برداشت از منابع آبی شده است.

وی در خصوص چاه های کم بازده نیز گفت: این شرکت آمادگی دارد تا چاه های کم بازده که اکثرا دارای خرده مالک می باشند را خریداری و و در جهت کمک به سفره آب زیرزمین مسدود نماید.

وی در ادامه به آمار برداری از رودخانه های استان اشاره کرد و گفت:در سایر حوزه های آبریز و رودخانه های استان طرح  آمار برداری سراسری انجام شده و نقشه های حریم و بستر رودخانه ها به اداره ثبت ارسال شده است.

پور جعفر گفت:از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای در حوزه رودخانه ها،بازگشایی  و ساماندهی رودخانه شاهرود شهرستان بیرجند است که به طول 20 کیلومتر در دست اجرا می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات