دكترفرخزاد سخنران كليدي نهمين كنفرانس شبكه هاي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،دكترفرخزاد مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران و سخنران كليدي نهمين كنفرانس شبكه هاي هوشمند ، چالشهاي اصلي صنعت برق را تفاوت 26 هزارمگاواتي مصرف برق در فصول پرباري و كم باري شبكه و شكاف بين قيمت تمام شده وتكليفي برق در كشور ذكر كرد و هوشمند سازي را ابزاري درجهت حل اين مسايل معرفي كرد.

مدير عامل شركت مديريت شبكه با اشاره به اثر بخش بودن نهضت اشاعه لامپ كم مصرف ، خواستار پيگيري اين تجربه موفق و راه اندازي نهضت لوازم سرمايشي كم مصرف در كشور شد.
وي توليد سيستمهاي سرمايشي كم مصرف با استفاده از تسلط مراكز دانشگاهي كشور دراين حوزه وبهره گيري از ظرفيت شركتهاي دانش بنيان و استارتاپ را به نفع اقتصاد ملي دانست.
دكتر فرخزاد اهداف فن آورانه صنعت برق را كفايت ذخيره توليد برق در كشور ،كاهش آلودگي محيط زيست ،مديريت بهينه تقاضا با توجه به كاهش شدت مصرف انرژي و افزايش امنيت انرژي ذكر كرد و با تشريح مشكلات پياده سازي شبكه هوشمند ،مسايل سايبري را از مهمترين چالشها در اين عرصه معرفي كرد كه نيازمند توجه ومراقبت جدي است.
وي با اشاره به جايگاه مركز WAMS در هوشمند سازي شبكه برق كشور ،از استفاده عملياتي از ابزار جمع آوري داده اين سيستم خبر داد و افزود: در آينده نزديك تمام شبكه برق قدرت با استفاده از سيستم ومز ،مانيتورينگ و رويت پذير مي شود وسيستم pmu در 26 پست قدرت نصب شده و كار نصب اين سيستم در تمامي خطوط برون مرزي واتصالات با شبكه برق كشورهاي همسايه به زودي انجام مي شود.

در ادامه اين مراسم پس از پخش نماهنگ نقش دانشمندان و دانشگاهيان در خودباوري و تحقق روياي يك ملت ، تنديس يادبود دانشگاه صنعتي شريف از سوي دكتر فتوحي رياست اين دانشگاه به دكتر فرخزاد اهدا شد.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات