دیوان عدالت اداری مجموعه مدیریت شهری را در طرح جامع درآمدهای پایدار شهری همراهی کند

دیوان عدالت اداری مجموعه مدیریت شهری را در طرح جامع درآمدهای پایدار شهری همراهی کند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور اعلام کرد: در راستای اصلاح خطای استراتژیک سه دهه پیش مبنی بر تصویب قانون خودکفایی و استقلال مالی شهرداری ها و جلوگیری از شهر فروشی، هم اکنون شهرداری ها طرح جامع درآمدهای شهرداری را تعریف کرده اند تا شاهد تامین درآمد مدیریت شهری از منابع پایدار باشیم.
وی در هجدهمین نشست مشترک مدیران و قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری های کلانشهرها که در شیراز برگزار شد، گفت: چنانچه این طرح در مجلس تصویب شود باعث جلوگیری از تغییر کاربری و شهر فروشی، شفافیت در درآمدها و کاهش فساد می شود. همچنین مدیران شهری می توانند بدون دغدغه تامین مالی، برنامه ریزی های بلندمدت و میان مدت انجام دهند.
اسکندرپور با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و اداره شهرها افزود: شوراهای شهر لوایحی را برای کسب درآمد پایدار شهرداری ها تصویب کرده اند که در دیوان عدالت اداری رد می شوند، از قضات دیوان عدالت اداری می خواهم که در این شرایط سخت مالی به شهرداری ها کمک کنند تا در اداره شهرها موفق باشند.
شهردار شیراز با بیان اینکه در دهه اخیر اقدامات عمرانی و توسعه شهرها از محل تغییر کاربری، فروش تراکم و در واقع شهر فروشی انجام شد که در بلند مدت برای شهرها آسیب زا است، گفت: در شیراز نیز اقدامات عمرانی وسیعی از محل درآمد تغییر کاربری باغات و کاربری های موضوع طرح تفصیلی انجام شد.
وی ضمن تاکید بر اینکه تصویب لوایح درآمد پایدار برای شهرداری ها در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی مردم می شود، اضافه کرد: در شرایط کنونی ارزشمندترین کار این است که در مسیر افزایش رضایتمندی شهروندان قدم بگذاریم چون عدم رضایتمندی می تواند خسارت های جدی ایجاد کند.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه حمل و نقل عمومی وظیفه دولت است، گفت: دولت و برخی نهادها تکالیف خود را به گردن شهرداری انداخته‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید عبدالرزاق موسوی پنج‌شنبه ۲۸ آذر در هجدهمین نشست مشترک مدیران و قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری و دیوان حقوقی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران بیان کرد: قانون اساسی تکلیف دولت و ملت و همه را مشخص و رابطه بین دولت و حاکمیت را تعریف کرده است.
او با بیان اینکه برای رسیدگی به شکایات مردم، دیوان عدالت اداری پیش‌بینی شده است، افزود: دولت بر اساس قانون، تکالیفی بر عهده دارد و مردم نیز حق برخورداری از آموزش حداقلی، بهداشت، سلامت و ...دارند اما امروز دولت به هر دلیلی نقش خود را در رابطه با وظایف شهری ایفا نمی‌کند.
رئیس شورای شهر شیراز که نظم عمومی را یک قائده می‌داند، خاطرنشان کرد: امنیت عمومی از الزامات وظایف دولت است و در تصمیماتی که می‌گیریم باید به آنها توجه کنیم. یکسری الزامات اجتماعی گریز ناپذیر داریم که وظیفه حاکمیت است که به آن بپردازد مانند نظم عمومی که امروز یک قائده است و نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم.
موسوی عنوان کرد: بیش از آنچه که شهرداری وظیفه دارد، تکالیف بر عهده‌اش گذاشته شده است.
او با بیان اینکه یک فصل از درآمدهای ما را دیوان باطل کرده و کل سیستم را بهم ریخته و مشکلاتی از دیگر جاها ایجاد کرده است، گفت: در صدور آراء باید راهی باز کرد و مشکل را حل کرد و دیوان عدالت اداری از این جهت می‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند.
رئیس شورای شهر شیراز همچنین خطاب به کارشناسان حقوقی حاضر در این جلسه گفت: وقت بگذارید و نواقصی که وجود دارد در جمع‌بندی مشترک با استفاده از ظرفیت قانون اساسی، رفع کنید.
موسوی با بیان اینکه امروز عرصه برای فعالیت شوراها تنگ شده و محدودیت‌ها هر روز بیشتر می‌شود، عنوان کرد: انتظار است دیوان در این باره برای فراهم شدن شرایط خدمت بیشتر تلاش کند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات