قانون شهرداری‌ها نیاز به بازنگری دارد

قانون شهرداری‌ها نیاز به بازنگری دارد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، عنایت‌الله رحیمی به روند رو به رشد شهرها در ایران و عدم تطبیق مباحث آنها با قوانین موجود هم اشاره و خاطرنشان کرد: شهرهای ما به شکل‌های مختلفی تاسیس شده و رشد کرده و طبیعی است که شهرهای ارگانیک با بافت‌های قدیمی امروز منطبق نباشند.
استاندار فارس با تصریح بر اینکه امروز نقش‌های دیگری از کالبد قدیمی طلب شهرها می‌کنیم، عنوان کرد: یکسری از شهرهای ما با طرح‌های از پیش برنامه ریزی شده رشد و حرکت می‌کنند.به عنوان مثال؛ در شهرها افقی داریم که همه آنها تحت تاثیر قوانین و اسناد بالادستی است.
رحیمی با بیان اینکه هم اسناد بالادستی و هم قوانین تفضیلی ملاک عمل شهرداری‌ها برای صدور مجوز است، به قوانینی اشاره کرد که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی و بعضا عمدی فعلی در شهرها کفایت نمی‌کند و افزود: تخلف، سیستم فکری و برنامه ریزی شده برای شهرها را دچار اختلال می‌کند.
او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در عمل یک جاهایی از سر اضطرار مانند قانون ماده ١٠٠ به نفع مردم ورود می‌کند اما در مباحثی هم به ماهیت وارد می‌شود، به تفاوت فضاهای شهرهای کوچک و بزرگ اشاره و تصریح کرد: فضایی عقلایی و عقلانی و کاری و کاربردی در کلانشهری مانند شیراز با شهری که ۵ هزار نفر جمعیت دارد، متفاوت است.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه نیازمند شناسایی طرح‌های بالادستی هستیم نه نقشه تنها، گفت: قانونگذار در این راستا برای تصویب ضوابط و مقررات، شورایی تحت عنوان شورای عالی شهرسازی کشور تشکیل داده است.
رحیمی به زنجیره بهم پیوسته مراحل تشکیل یک پرونده گفت: نیازمند گفت‌وگو و استفاده از متخصصین امر برای کاهش روند پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های مربوط به شهرداری‌ها از زمان تشکیل تا صدور رایی که ممکن است توسط دیوان عدالت اداری انجام شود، هستیم که البته با توجه به لایحه پایدار درآمد شهرداری‌ها می‌توان انتظار داشت که موضوع تا اندازه‌ای رفع شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات