نایب رییس شورای شهر شیراز: صلاحیت دیوان عدالت اداری در ابطال مصوبات شوراها، جای بررسی دارد

نایب رییس شورای شهر شیراز: صلاحیت دیوان عدالت اداری در ابطال مصوبات شوراها، جای بررسی دارد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، اولین روز از بیست و نهمین نشست مدیران حقوقی کلانشهرهای کشور در شیراز آعاز به کار کرد.

در این نشست که با حضور مسوولان حقوقی ۱۸ کلانشهر کشور در شیراز برگزار شد، شرکت کنندگان در دو بخش جلسات تخصصی خود را پیرامون ایفای وظایف و مسئولیت های ذاتی و استفاده بهینه از رهیافت های نوین در عرصه مسائل حقوقی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این نشست پیرامون بررسی حریم و تداخلات مرزی ناشی از اجرای قانون تقسیمات کشوری، رایزنی پیرامون بررسی آثار ماهیتی آرای صادر شده از سوی شعب دیوان عدالت اداری و هم اندیشی برای هماهنگی ارکان قضایی و ادارات کل شهرداری کلانشهرهای کشور انجام شد.

** صبوری: شوراها باید دیوان محاسبات خودشان را تشکیل دهند

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه با اشاره به مشکلات مشکلات شهرداری ها گفت: از سال ۹۶ که در جلسات شرکت می کردیم یکی از بزرگترین مشکل و بحث هایی که وجود داشت ابطال مصوبات شوراها توسط دیوان بود و از همان ابتدا به اولین نکته ای که اشاره می شد این بود که آیا دیوان صلاحیت ورود به ابطال مصوبات را دارد یا خیر.
ابراهیم صبوری افزود: اگر شوراها را به عنوان پارلمان محلی در نظر بگیریم آیا دیوان می تواند مصوبات پارلمان کشور یا مجلس را ابطال کند؟

صبوری اضافه کرد: بهتر است ما تحت لوای شورای عالی استان ها دیوان عالی محاسبات خودمان را تشکیل دهیم اگر این اتفاق بیوفتد بسیاری از مشکلات در خانواده شورا و شهرداری حل میشود و نیاز به ورود حاکمیتی به این مسائل به وجود نمی آید.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اشاره به خدمات فراوان شهرداری گفت: امروزه بیشتر از 150 وظیفه که برای شهرداری مانند مترو، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، عمران شهری، فضای سبز پسماند و بحثهایی که جدیدا در حوزه سرمایه گذاری بوده و متاسفانه در قانون شهرداری ها پیش بینی نشده است، مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

هاشم پور از کمیته حقوقی کلان شهرها درخواست کرد تا بحث اصلاح قوانین مرتبط را از شورای عای استان ها مخصوصا در بحث هایی که از جمله سرمایه گذاری و مسائل مختلفی که با آن روبه رو هستیم مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است عبدالحمید ناصر پور مدیرکل  امور حقوقی شهرداری شیراز نیز در ابتدای بیست و نهمین نشست مدیران حقوقی کلانشهرهای ایران، هدف از برگزاری این نشست را در راستای تعامل و هم افزایی برای ایفای وظایف و مسوولیت های ذاتی و استفاده بهینه از رهیافت های نوین در این زمینه اعلام کرد.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات