ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین سال آینده آغاز می‌شود

ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین سال آینده آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین؛ مقدم سلیمی گفت: طرح جامع مدیریت بحران شهر قزوین با هدف تدوین استراتژی‌های مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات طبیعی و انسان‌ساز تهیه شده است .

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت مدیریت بحران‌ و اهتمام همه‌جانبه دولت‌ها به آن در سطح جهانی و ملی، افزود: در همین راستا، مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت پنج‌هزار مترمربع در سال آینده احداث خواهد شد .

مقدم سلیمی شهرداری‌ها را از نهادهای اصلی مسئول در مدیریت بحران دانست و اضافه کرد: براساس قانون شهرداری‌‎ها، این مسئولیت، مدیریت و ارائه خدمات در دو حوزه حریق و سیل را دربر می‌گیرد .

وی ستاد مدیریت بحران شهرداری را متشکل از چهار کارگروه اصلی «آتش‌نشانی و امداد و نجات»، «تدفین»، «سیلاب‌های شهری» و «هشدار و اطلاع‌رسانی» برشمرد و ادامه داد: این ستاد با استفاده از کارگروه‌های تخصصی یادشده، طرح جامع مدیریت بحران را در قالب کمیته‌های پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی به اجرا در خواهد آورد .

سرپرست معاونت خدمات شهری با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری به‌منظور کنترل بهتر شهر و اخذ تصمیم‌های نهایی در مواقع بحرانی، نیازمند یک مقرر فرماندهی است، ادامه داد: جانمایی این مرکز بر اساس موقعیت مکانی، مطالعات خاک‌شناسی و دسترسی مناسب صورت گرفته و در نهایت شهرک مینودر برای احداث بنای ستاد مدیریت بحران انتخاب شده است .

مقدم سلیمی با تأکید بر اینکه ساختمان ستاد بر اساس اولویت‌های مدیریت بحران طراحی شده است، بیان کرد: مرکز مانیتورینگ، سالن جلسات بحران، اتاق ریاست، اتاق کارشناسان، انبار تجهیزات و... از بخش‌های پیش‌بینی‌شده این بناست.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات