دستگيري سه متخلف شكار و صيد در منطقه حفاظت شده كركس نطنز

دستگيري سه متخلف شكار و صيد در منطقه حفاظت شده كركس نطنز

به گزارش«پارما» سر پرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نطنز گفت : محيط بانان شهرستان نطنز در حين گشت و كنترل و دوربين كشي در منطقه حفاظت شده كركس سه نفر متخلف شكار و صيد  را مشاهده نموده و پس از انجام راهبندان و اقدام لازم موفق مي شوند متخلفين را دستگير نموده به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجعه قضايي نمايند.

عليرضا غلامي گفت : پس از بازرسي از متخلفان شكار و صيد يك قبضه اسلحه شكاري گلوله زني برنو كاليبر 92/7 و مهمات شامل 4 عدد فشنگ كاليبر 92/7 و ادوات شكار شامل يك دستگاه دوربين دو جشمي و يك عدد سلاح سرد (چاقو ) كشف و ضبط نمايند.

وي تصريح كرد: منطقه حفاظت شده كركس نطنز با بيش از 114 هزار هكتار وسعت يكي از زيباترين و بكرترين مناطق حيات وحش استان اصفهان است كه از گونه هاي جانوري مختلفي برخوردار است.و انواع جانوران وحشي اعم از خزندگان، پرندگان و پستانداراني نظير كل و بز، قوچ و ميش وحشي، آهو، گر از (خوك وحشي )، گرگ، شغال، روباه، كفتار، گربه وحشي، پلنگ، تشي، پايكا و غيره در منطفه حفاظت شده كركس وجود دارد.

وي خاطر نشان كرد: طبق ماده 15 قانون شكار و صيد شروع به شكار جانوران وحشي بر خلاف مقررات اين قانون قابل تعقيب و مجازات مي باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات