پرونده پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با معرفی برگزیدگان بسته شد

پرونده پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با معرفی برگزیدگان بسته شد

پرونده این دوره از جشنواره در حالی بسته شد که مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان به هنر تئاتر با ادای دین به شهید مدافع حریم امنیت وطن، شهید"ابراهیم صیادی نشلجی"شاهد اجرای یک ویژه برنامه خلاقانه و اثرگذار با محتوای تبیین نسبت زندگی و جایگاه اجتماعی افرادی چون فرزند شهید، آتش نشان، پاک بان، بیمار مبتلا به سرطان، توانیاب و فرد ورزشکار با واژه مهر و تلاش هریک از آن ها در جامعه برای تعالی فرهنگ و بیان پیام‌های اخلاقی پیرامون فرهنگ و ایثار در تالار آزادی دانشگاه کاشان بودند .

در این مراسم برگزیدگان و برترین های حوزه های مختلف در سه بخش رقابتی نمایش‌های صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی، جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان معرفی و از برگزیدگان با اهدای لوح، تندیس و جایزه نقدی تبجیل شد.

در بخش طراحی لباس نمایش‌های صحنه‌ای هیات داوران متشکل از رؤیا تیموریان،حمیدرضا آذرنگ و محمد امیر یاراحمدی به ترتیب امید نیاز با نمایش"آتروپین"، وحید رضا صادقپور با نمایش "آوازخوان طاس" و الهام ابنی با نمایش"کوچه مختار" را شایسته عناوین اول تا سوم دانستند.

هیات داوران مسابقه نمایش‌های صحنه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان-رؤیا تیموریان،حمیدرضا آذرنگ و محمد امیر یاراحمدی- در بخش طراحی لباس نمایش های صحنه ای به ترتیب امید نیاز با نمایش آتروپین، وحید رضا صادقپور با نمایش آوازخوان طاس و الهام ابنی با نمایش کوچه مختار را شایسته عناوین اول تا سوم دانستند.

این هیات در بخش موسیقی نمایش‌های صحنه‌ای، علی خاتمی با نمایش "زمین سوخته" را شایسته عنوان هنرمند برتر این بخش دانست و امید نیاز و امیر اسلام پور طراحان موسیقی نمایش "آتروپین"را به عنوان نفرات رده دوم معرفی کرد و در طراحی صحنه نمایش‌های صحنه‌ای نیز به ترتیب ستار مهرشاد با نمایش "زمین سوخته"وامید نیاز با نمایش "آتروپین"را به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم معرفی و عنوان سوم مشترک را نیز شایسته احمد کتابی و نوشین شکری با نمایش"با من حرف بزن" و جواد صداقت با نمایش"کوچه مختار" دانست. ◽️در بخش انتخاب بهترین بازیگر زن نمایش‌های صحنه‌ای، الهام ابنی با نمایش"کوچه مختار" حائزعنوان برتر شد و به ترتیب آلاله زارع طلب با نمایش"روزمرگی"و مجموع بازیگران زن نمایشِ"است" به عناوین دوم و سوم این بخش رسیدند.

در بخش انتخاب بهترین بازیگر مرد نیز، جواد صداقت با نمایش" کوچه مختار"حائز رتبه برتر شد و پس از وی رضا کریمی با نمایش "آتروپین" و وحیدرضا صادقپور با نمایش "آوازخوان طاس" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش معرفی و تبجیل از کارگردان برتر نمایش‌های صحنه‌ای نیز، جواد صداقت و الهام ابنی با نمایش "کوچه مختار" کارگردان برتر شناخته شدند و پس از این دو امید نیاز با نمایش "آتروپین"و سینا شفیعی با نمایش "با من حرف بزن"به ترتیب حائزعناوین دوم و سوم شدند.

در بخش نمایش برترازدیدگاه مردم نیز براساس آرا و نظرات کسب شده از نظرسنجی‌های پس از اجراها، نمایش" 3 کیلو و 250 گرم" به کارگردانی محسن نجارحسینی حائز این عنوان شد.

در بخش انتخاب نمایشنامه‌نویس برتر رضا گشتاسب با نمایش "کوچه مختار"نفر برتر این بخش معرفی شد و پس از وی امید نیاز با نمایش "آتروپین" و سینا شفیعی با نمایش "با من حرف بزن" به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم این بخش معرفی و تقدیر شدند.

هیات داوران همچنین نمایش‌های"کوچه مختار"، "با من حرف بزن" و "آتروپین" را برای اجرای عمومی برگزید. هیات داوران همچنین با هدف ارج‌داشت تلاش و استعداد بازیگران نوجوان این جشنواره، رضا بابایی بازیگر نمایش "با من حرف بزن" و علیرضا هوشیار ازنمایش"آتروپین"را شایسته تقدیر دانست.

در بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، هیات داوران متشکل از(مجید صالحی، امیرحسین شفیعی و فرزان دلفانی) احمد صمیمی و احمد جعفری با نمایش "مین" را در بخش موسیقی نمایش‌های خیابانی به عنوان نفرات برتر برگزید و در بخش طرح و ایده نیز هما پارسایی سرشت با نمایش "سه قطره آب" را حائز رتبه برتردانست.

در بخش بازیگر زن نمایش خیابانی نیز فاطمه حسنی با نمایش"مین" و در بخش بازیگری مرد نیز مهدی داوودی با نمایش "سه قطره آب" عنوان برتر را کسب کردند. همچنین در بخش انتخاب کارگردان برتر نمایش های خیابانی از احمد صمیمی کارگردان نمایش "سه قطره آب" به عنوان کارگردان برتر تقدیر به عمل آمد.

هیات داوران بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره متشکل از فرهاد قائمیان، محسن علیخانی و نیما نادری نیز در بخش کارگردان برتر، دیپلم افتخارِ این بخش به همراه جایزه نقدی را به نسا سلیمانی برای کارگردانی نمایشنامه "کوکوی کبوتران حرم" از خمینی شهر و لوح تقدیر این بخش را نیز به اشکان عاشوری برای کارگردانی نمایشنامه "دیوار از کرمان" اختصاص داد. این هیات همچنین در بخش انتخاب نقش‌خوانی زن برتر، لوح تقدیر خود را به صورت مشترک به خانم ها خاطره نورتاب برای نقش‌خوانیِ مادر در نمایشنامه "سعادت لرزان مردمان تیره روز" از تبریز و الهام الثوره خسروی برای نقشخوانیِ دخترِ اوّل درنمایشنامه "دیوار" از کرمان اختصاص داد و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی را نیز به صورت مشترک شایسته نجمه مهرابی برای نقشخوانیِ آذر و مهتاب رحیمی برای نقشخوانیِ فرح در نمایشنامه "کوکوی کبوتران حرم" از خمینی شهر دانست.

هیات داوران مسابقه نمایشنامه خوانی همچنین در بخش نقشخوان مرد لوح تقدیر خود را به مهدی مددکار نقشخوان پدر در نمایشنامه "سعادت لرزان مردمان تیره روز" از رشت اهدا کرد و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی را نیز به صورت مشترک شایسته مرتضی زینل برای نقشخوانی شخصیت نصرالله در نمایشنامه "سعادت لرزان مردمان تیره روز" از رشت و علی محمدزاده برای نقشخوانی نقش پدر در نمایشنامه "سعادت لرزان مردمان تیره روز" از تبریز دانست.

همچنین در بخش انتخاب عکس‌های برتر از لنز دوربین شرکت کنندگان در کارگاه عکاسی تئاتر جشنواره که به ثبت متن و حواشی این رخداد پرداختند، هیات انتخاب عکس های برتر متشکل از (سیف الله صمدیان، حمید جبلی و مهدی آشنا) شیرین ابوالفضلی و مهدیه کریمیان را شایسته تقدیر و مسعود فدوی، مهدیار زمزم و وجیهه اقبالی را بدون اولویت به عنوان برگزیده و شایسته تبجیل و دریافت دیپلم افتخار دانستند.

شایان ذکر است آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با حضورشهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و مسئولین کاشان و همچنین معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات داوران بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان و همچنین خیل عظیمی از اعضای گروه‌های نمایشی شرکت کننده در این رخداد فرهنگی هنری برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات