برگزاری استارتاپ ویکند بازآفرینی شهری در مشهد

برگزاری استارتاپ ویکند بازآفرینی شهری در مشهد

برگزاری استارتاپ ویکند بازآفرینی شهری در مشهد

رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد از برگزاری رویداد استارتاپ ویکند بازآفرینی شهری در سه محور اجتماعی، اقتصادی و کالبدی و با مشارکت سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، غلامرضا عباس زاده با اشاره به اهمیت حفظ و احیاء عناصر و بافت های ناکارآمد و ناپایدار به عنوان میراثی فرهنگی و تاریخی و امانتی برای نسل آینده، گفت: امروزه بافت های ناکارآمد و ناپایدار که در بسیاری از شهرها، شاهد آن هستیم، از موضوعات اساسی است که لزوم ساماندهی و احیاء عناصر و بافت مذکور را مطرح می سازد.
وی ادامه داد: بازآفرینی شهری، فرآیندی است که تلاش می کند با حفظ ویژگی های اصلی فضایی هم از نظر کالبدی و هم از نظر فعالیتی، فضای شهری جدیدی را خلق نماید. در واقع هدف از اجرای سیاست های بازآفرینی شهری، ارتقاء شرایط کیفی زندگی در این سکونتگاه ها است که ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی را در بر می گیرد.
عباس زاده در خصوص اهمیت مشارکت و همکاری مردم در بازآفرینی شهری نیز اظهارداشت: محله از خانوارهای مجاور هم در یک فضای جغرافیایی خاص تشکیل می شود و از تجمع و به هم پیوستگی، معاشرت نزدیک، روابط محکم همسایگی و اتحاد غیر رسمی، میان گروهی از مردم به وجود می آید و به نظر می رسد مهم ترین راهکار ساخت این معنا در محله ها، بهره گیری از مشارکت مردم است و اگر فرآیندی در یک محله منجر به انتخاب های مختلف مردم آن محل شود و بتواند از ایده ها و پتانسیل موجود در محلات برای بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و کالبدی محله استفاده نماید، توسعه محله بهتر محقق می گردد.
رییس مرکز نوآوری شهری در خصوص چگونگی انجام رویداد ایده پردازی بازآفرینی شهری اظهارداشت: مخاطبین این رویداد همه اقشار و ایده پردازان خلاق در حوزه شهری و اجتماعی و به ویژه ساکنان محلات شهرک طرق، شهید بهشتی، شهید آوینی، نوده و بلال می باشند که لازم است ابتدا در سایت اینترنتی به آدرس www.Ideaacc.ir ثبت نام و ایده های خود را در این مورد مطرح نمایند.
وی در خاتمه افزود: رویداد استارتاپ ویکند باز آفرینی شهری در این راستا به همت مرکز نوآوری شهری و مشارکت دستگاه های ذیربط در تاریخ 4 تا 6 دی ماه در قالب برنامه 54 ساعته و در محل فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات