دانش آموزان سفیران نجات آب در جامعه هستند

مدیرعامل اب منطقه ای با اشاره به اینکه دانش آموزان می توانند بهترین سفیران مبارزه با خشکسالی و کم آبی باشند عنوان کرد : باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده شود چرا که دانش اموزان بهترین انتقال دهنده آموزش ها به خانواده، آشنایان و در نهایت جامعه خود هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان : هوشنگ ملایی در آیین افتتاحیه طرح داناب در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی جواد الائمه شهرستان میناب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 1500 شهید استان هرمزگان و تقدیر از دست اندکاران برگزار کننده کنگره شهدا اظهار کرد: میناب یکی از شهرستانهای مهم هرمزگان بوده و وزارت نیرو اقدامات بسیار خوبی در بخش تامین آب این منطقه انجام داده است که می توان به احداث سد استقلال در این شهرستان اشاره کرد.

ملایی مهم ترین هدف از اجرای طرح نجات آب را گسترش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در ارتباط با حفاظت از منابع آبی دانست و افزود : آموزش دانش آموزان به عنوان سفیران نجات آب و آینده سازان کشور می تواند به فرهنگ‌ سازی مصرف آب و مدیریت و بهینه‌ سازی آن کمک کند.

وی به طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) و آموزش مدیریت مصرف بهینه آب در قالب کتاب انسان و محیط زیست اشاره کرد و افزود : مصرف آب تنها در کم مصرف کردن آن نیست، بلکه تمیز نگاه داشتن آب و محیط زیست هم برای سلامت طبیعت و جامعه انسانی لازم و ضروری است.

ملایی با بیان اینکه در گذشته از منابع آبی به خوبی محافظت نشده و ما به تدریج شاهد کاهش این منبع حیاتی هستیم، تاکید کرد: شما  دانش آموزان در راستای مصرف بهینه آب در بخش های خانگی و کشاورزی می توانید همیار این طرح بوده و از این ماده حیات بخش صیانت کنید و آن را برای آیندگان نیز حفظ نمایید.

وی تصریح کرد :  اگر از همین الان به فکر درست و بهینه مصرف کردن  از این نعمت الهی نباشیم، کشورمان دچار خشکسالی شده و نسل های آینده با خطر بی آبی مواجه می شود.

هوشنگ ملایی در ادامه به راههای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : روش های نوین آبیاری و ایجاد تحول در روش های انتقال و توزیع آب، ایجاد الگوی مناسب، تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن و انسداد چاه های غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه های مجاز می تواند از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باشد.

ملایی مصرف مناسب آب و انرژی در کشت گلخانه ای را در بالا بردن عملکرد محصولات گلخانه ای ، بسیار مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: هرمزگان استان اقتصادی است و بدون شک رشد کشور در بخشهای مختلف در این استان شکل خواهد گرفت که لازم است با تلاش مضاعف، شرق هرمزگان و مکران به توسعه بیشتری دست یابد.

در پایان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای از دانش آموزان خواست برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در خانواده هایشان تلاش کنند و حامی خوبی برای حفظ و صیانت از آب باشند .

در حاشیه این مراسم ، از پوستر وکتاب های طرح داناب رونمایی شد و جهت آشنایی با مراحل احداث ، بهره برداری ، توزیع و چگونگی انتقال آب از سدها ، جمعی از دانش آموزان از سد استقلال میناب و تاسیسات آن بازدید کردند.

گفتنی است طرح داناب حدود ۲۵ هزار دانش آموز در پایه های هفتم ، هشتم و نهم ویازدهم مدارس دشت های پایلوت  استان را پوشش می دهد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات