رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد در میبد: مهندسین ناظر همکار و همیار شهرداری اند

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد در میبد: مهندسین ناظر همکار و همیار شهرداری اند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اظهار کرد:مهندسین ناظر همکار و همیار شهرداری هستند و گزارشات ناظرین به شهرداری کمک می کند تا نظارت و کنترل خود را بر ساخت و سازها آسانتر انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی میبد،مهدی سالاری در نشست شورای اسلامی شهر میبد گفت:برنامه ریزی صحیح و تصمیم گیری اصولی شورای شهر در آینده اثر مثبت خود را نشان خواهد داد و نباید نگاه کوتاه مدت به مسائل داشت.
وی با اشاره به تبادل اطلاعات بین نظام مهندسی و شهرداری تصریح کرد: هماهنگی بین شهرداری ،راه و شهرسازی و نظام مهندسی و برخورد یکسان باعث می شود مردم رضایت بیشتر داشته باشند.
سالاری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی بر اساس قانون نظام مهندسی مصوب مجلس و 22 جلد مقررات ملی اداره می شود خاطر نشان کرد:ساختار و فرآیند نظام مهندسی ساختمان استان یزد متفاوت از گذشته است و باید آن را متفاوت از گذشته بپذیرید.
حسینعلی فلاح رئیس شورای اسلامی شهر میبد هم در این جلسه گفت :با توجه به مشکلات و مسائل شهر تصمیم گیری و برنامه ریزی های شهری انجام شود و اولویت اول سازمان نظام مهندسی،نظارت قوی و مناسب بر ساختمانها باشد.
شهردار میبد هم در این نشست با اشاره به فرهنگسازی و نقش موثر آن در صنعت ساخت و ساز اظهار کرد:خوشبختانه نظام مهندسی میبد اقدامات مناسبی را در این زمینه شروع نموده و شهرداری میبد نیز به اصل فرهنگسازی اعتقاد داشته و آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.
علیرضا نقوی افزود:از ناظرین انتظار می رود وظایف خود را به خوبی انجام داده و بر ساخت و ساز در شهر نظارت کامل داشته باشند همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت عالیه بر کار مهندسین را به صورت جدی دنبال کند.
علی آزادمنش سخنگوی شورای اسلامی شهر میبد هم در این جلسه بیان کرد:مهندسین متناسب با تعرفه به مردم خدمات بدهند و در صورت ارائه خدمات مناسب نظارتی نگرانی تعرفه وجود نخواهد داشت.
علیرضا آقایی عضو شورای اسلامی شهر میبد هم در این جلسه خواستار طراحی ساختمان متناسب با نیازهای روز خانواده ها شد و افزود: در طراحی ،نیازهای اعضای خانواده به صورت جامع سنجیده و برآورده شود که آمار بسیاری از اختلافات خانواده ها بر سر همین موضوع است.
انسیه فلاح عضو شورای اسلامی شهر میبد هم در این جلسه عنوان کرد: بانوان در همه عرصه ها فعالیت چشمگیری دارند و در صورت وجود پتانسیل، پیشنهاد می شود کمیسیون بانوان در نظام مهندسی میبد تشکیل گردد.
مجید زارعی عضو شورای اسلامی شهر میبد هم در ادامه این جلسه با اشاره به مشوق هایی برای دریافت پروانه ساختمان بیان کرد:ده درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانهای اسکلتی ،صددرصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانهای مذهبی ، صد درصد تخفیف زوج های جوان و نخبگان کشوری و زمینهای وقف خاص را شامل می شود.
وی افزود: جهت تشویق شهروندان به احیای بافت های میراث فرهنگی و بافت های فرسوده نوسازی و مقاوم سازی بناهای میراثی از صد درصد تخفیف و باسازی ساختمانهای فرسوده از پنجاه درصد تخفیف در عوارض صدور پروانه برخوردار خواهند شد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر میبد هم در این جلسه اظهار کرد:متاسفانه طرح تفضیلی شهر میبد دارای مشکلات زیادی است و با توجه به حضور نماینده سازمان نظام مهندسی در کمیسیون ماده 5، درخواست همکاری و تاثیر گذاری سازمان در رفع این معضل را داریم.
هدایی با تاکید بر آسیب شناسی پرونده های کمیسیون ماده 100 تصریح کرد:نظام مهندسی برای بررسی تخلفات ساختمانی که در کمیسیون ماده 100 مطرح می شود اقدام نموده و موضوع را آسیب شناسی کند.
رئیس نظام مهندسی میبد هم در این جلسه آمادگی خود را جهت بررسی کارشناسی پرونده های کمیسیون ماده 100 و  اقدامات لازم  در جهت رفع آسیب  شناسی  آن اعلام کرد.
محمدحسین صباغی با اشاره به مشکلات عمده ساخت و ساز درشهرستان میبد گفت: یکی از مشکلات عمده شهرستان میبد موضوع ساختمانهای دو نقشه ای می باشد که باید با همکاری نزدیک شهرداری و نظام مهندسی راهکارهای مناسب اندیشیده شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات