همکاری های مشترک برای ارتقای ایمنی کارگاه های ساختمانی استان

همکاری های مشترک برای ارتقای ایمنی کارگاه های ساختمانی استان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشست مشترک با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  بر ضرورت برخورد با کارگاه های ساختمانی فاقد ایمنی لازم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، مهدی سالاری  در این نشست با بیان اینکه متاسفانه صدمات و تلفات حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی فراوانی بالایی در کشور ما دارد، موضوع ایمن سازی این کارگاه ها را یادآور شد.

وی افزود: یکی از عمده ترین مواردی که مهندسین ناظر در هنگام بازدیدهای خود از پروژه ها به سازندگان متذکر می شوند مباحث ایمنی مربوط به کارگاه ها و کارگران ساختمانی است.

وی ادامه داد: در گزارش های نظارتی نیز مسائل ایمنی به مراجع ذیربط منعکس می گردد، اما در بیشتر موارد به نحو مطلوب و موثر ترتیب اثر داده نمی شود.

سالاری اضافه کرد: در تلاش هستیم با رایزنی و ایجاد تعامل با مراجع صدور پروانه ساختمانی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راههای قانونی برای ایمن سازی کارگاه ها گام برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم در این نشست آمادگی دستگاه متبوع خود را برای همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان را اعلام کرد.

محمدحسین ریاحی گفت: گزارش بازرسان اداره کار مشابه ضابطان قضایی دادگستری است و در صورت اعلام عدم رعایت ایمنی در کارگاه ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان  نسبت به تعطیلی آن کارگاه اقدام می شود.

وی همچنین برای ارائه آموزش‌های لازم در زمینه ایمنی به ناظرین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام آمادگی نمود.

در پایان مقرر گردید کارگروهی مشترک نحوه تعامل بیشتر دو دستگاه برای ارتقاء ایمنی کارگاه های ساختمانی را بررسی نماید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات