15  طرح تامین و تقویت آب شرب روستایی گیلان افتتاح شد/ آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 29 روستای استان

15 طرح تامین و تقویت آب شرب روستایی گیلان افتتاح شد/ آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 29 روستای استان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طرح‌های افتتاح شده شامل فاز اول تامین آب شرب روستای ملکوت املش، آبرسانی به روستای کینچاه آستانه اشرفیه و ارتقای کیفیت و کمیّت آب آشامیدنی 13 روستای شهرستان‌های رشت، رودبار، رودسر، آستارا، تالش و صومعه‌سرا است.
محب‌علی رنج ور، جمعیت بهره‌مند از این طرح‌ها را 19 هزار و 400 نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 60 میلیارد و 400 میلیون ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شده است.
وی، مدت زمان اجرای این طرح ها را بین 5 تا 11 ماه ذکر کرد و گفت: برای آبرسانی به این روستاها 34 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا، 5 حلقه چاه حفر و تجهیز، 3 دهنه چشمه بهسازی، 4 باب مخزن، 10 واحد ایستگاه پمپاژ و 2 باب تصفیه‌خانه احداث شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان درخصوص آغاز عملیات اجرایی تامین آب شرب 29 روستای این استان در قالب 3 مجتمع آبرسانی گفت: آب آشامیدنی 11 هزار نفر از جمعیت این روستاها در قالب مجتمع‌های آبرسانی "بهشت آباد" املش، "وزمه بیجار" تالش و "خان حیاطی" آستارا تامین خواهد شد.
رنج‌ور، اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث و بهره‌برداری از این مجتمع‌های آبرسانی را 167 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای آبرسانی به این روستاها در قالب این سه مجتمع، پنج باب مخزن زمینی و هوایی، سه واحد ایستگاه پمپاژ و 42 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع در مدت یک‌سال اجرا خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات