شهردار یزد: حرکت به سوی شهر...

در جلسه ای که با حضور شهردار و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد برگزار شد الزام حرکت شهر ها به سوی واکنش های ترمیمی و ضرورت آموزش های همگانی و شهروندی در این زمینه مورد تأکید قرار گرفت.

جمال الدین عزیزی شهردار یزد  طی جلسه ای که در ادامه حرکت شهرداری در ایجاد شهر ترمیمی برگزار شد با اشاره به روحیه مردم که یک روحیه ترمیم گری است گفت: در شهر ترمیمی همه شهروندان احساس تعلق و رضایت را احساس می‌کنند و این شهر به‌ نوعی یک شهر حمایتگرانه محسوب می‌شود .

شهردار شهر جهانی یزد در بیان اهمیت شهر ترمیمی، حرکت شهرها به این سمت را نه یک انتخاب، بلکه یک الزام دانست.

عزیزی همچنین بیان نمود که با انتخاب شهرداری ترمیمی، سعی می کنیم در این زمینه الگوی مناسبی  برای دیگر شهر ها باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای شهر ترمیمی چهار چوبی لازم است که باید این چهارچوب از طریق دانشگاه مطالعه و مشخص شود.

محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه که در محل شهرداری یزد تشکیل شده بود گفت: نگاهی سنتی و تقابلی کیفری در برخورد با متخلفین  وجود دارد که روش درست و مناسبی نیست.

وی ساماندهی دستفروش ها و ایجاد شب بازارها را از مصادیق روش های ترمیمی ذکر نمود که تأثیر بسیار خوبی در دستیابی به اهداف شهر ترمیمی خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سفارش نمود: ادبیات مقامات شهرباید به سمتی برود که در هر مشکلی، به فکر برخورد پلیسی نباشیم.

حدادزاده آموزش های  همگانی و شهروندی به مردم و شهروندان را روشهای مؤثری در این زمینه دانست که باید بیشتر به آنها پرداخته شود.

جعفر امین مقدم مدیر دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو و مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری شهرداری یزد نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: در شهر ترمیمی، اندیشه ترمیمی توسعه پیدا می کند و مشکلات با مشارکت مردم ریشه کن شده و جامعه در مسیر صلح و سازش گام بر می دارد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت محلات و سازمان های مردم نهاد در اجرای شهر ترمیمی تأکید کرد.

در این جلسه  مقرر شد آقای دکتر فرجی ها  به نمایندگی از دانشگاه تربیت مدرس نسبت به تهیه یک برنامه جامع اجرایی و پیشنهاد به شهرداری یزد  اقدام نماید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات