تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی در مشهد

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی در مشهد


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در نشست مشترک با معاون دادستان و سرپرست مجتمع قضایی ناحیه شش مشهد ضمن ابراز خرسندی از تعامل‌های ارزنده و همسویی مجموعه قضایی استان با حفاظت محیط زیست در مشهد و شهرستان‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه محیط زیست مورد مطالبه جدی ارکان قضایی استان قرار دارد و این موضوع ضمن اینکه ما را در تحقق شعار «هشتاد میلیون محیط‌بان» یاری می‌کند نقطه قوت و دلگرمی برای محیطبانان و دیگر متولیان حوزه حفاظت محیط زیست استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح «همیار محیط‌بان» و «بانوی سبز» به‌عنوان دو رویداد موفق جلب مشارکت عمومی در خراسان رضوی افزود: ساختارسازی برای حضور طیف وسیعی از مخاطبان در حوزه‌های مختلف همچون دانشگاه، صنعت و هنر نیز در دستور برنامه‌های اجرایی این اداره کل قرار دارد و تاکنون دستاوردهای مطلوبی داشته است.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه شش مشهد نیز در این نشست با اشاره به جایگاه حفاظت محیط زیست در حقوق جمعی گفت: این مهم در کنار صلح و امنیت نیازمند توجه ویژه است و برای تحقق اهداف توسعه پایدار، آموزش و تشویق عمومی و ترویج مجازات‌های جایگزین حبس برای متخلفان محیط زیست نیاز به توجه ویژه دارد.

اسماعیل رحمانی کلاکوب ادامه داد: تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به‌جرایم محیط زیستی در این مجتمع قضایی در راستای حمایت از حقوق عامه و اولویت رسیدگی به پرونده‌های تخلفات زیست محیطی است و به‌دلیل اهمیت موضوع، به پرنده‌های دریافتی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی همچنین به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم به‌جای برخورد کیفری و مجازات‌های قانونی سخن گفت و افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین برعهده مجموعه قضایی است و در این خصوص راهکارهایی مورد نظر است که با حضور کارشناسان حقوقی دو طرف مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد.

طی این نشست مقرر شد، کارگاه بازآموزی ضوابط و قوانین محیط زیستی ویژه تمامی محیط بانان و ضابطین خاص محیط زیست برای بروزرسانی دانش قضایی آن‌ها به صورت مستمر برگزار شود.

دادیاری مجتمع قضایی ناحیه شش مشهد مقدس واقع در ابتدای خیابان صدف در حاشیه بلوار وکیل‌آباد و در مجاورت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی قرار دارد و انتخاب این شعبه به‌عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیستی، ضمن تسهیل پیگیری پرونده‌های قضایی محیط زیست، نقش مهمی در کاهش زمان و هزینه‌های مربوطه دارد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات