مبحث انرژی، چالش مهم کشور در آینده ای نزدیک

مبحث انرژی، چالش مهم کشور در آینده ای نزدیک

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بر اهمیت حوزه انرژی تاکید کرد و یادگیری و تجربه در این زمینه را لازمه ارتقاء جایگاه کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان، مهدی سالاری در نشست کانون تفکر که در خصوص مدیریت انرژی و پسماند با حضور جمعی از اساتید و اعضای سازمان و همچنین اعضای کمیسیون انرژی سازمان برگزار شد، نیاز به ممیزی انرژی در ساختمان را مطرح نمود و با بیان اینکه تا کنون مطالعات بسیاری در حوزه انرژی در علوم دانشگاهی صورت گرفته است گفت: اکنون لازم است بر علوم ضمنی موثر بر مباحث انرژی در یزد متمرکز شویم و ما در مجموعه نظام مهندسی استان، این علوم را پی خواهیم گرفت.

سالاری همچنین فرهنگ سازی در حوزه انرژی بین مردم و مهندسین را امری ضروری خواند و افزود: در همین راستا برنامه های متعددی در قالب آموزش ها و همایش های مختلف، برگزاری برنامه پنجشنبه با مالکین و ارائه بروشورها در این زمینه را در دست اقدام داریم. پ

وی در ادامه از آمادگی سازمان نظام مهندسی برای ورود به حوزه انرژی خبر داد و گفت: سازمان برای بازدیدهای دوره ای و ممیزی انرژی در مدارس ابتدایی و ساختمان های عمومی در سطح استان به صورت رایگان اعلام آمادگی کرده ولی هنوز همکاری لازم از طرف نهادهای مرتبط صورت نگرفته است.

سالاری در انتها به ورود در حوزه های تعمیر و نگهداری اشاره کرد و گفت: لازم است هم در بحث ساختمان و هم در کارخانجات و صنایع بزرگ که به شدت نیازمند مباحث تعمیر و نگهداری هستند ورود کنیم تا با بررسی های لازم و بازدیدهای دوره ای بتوانیم مصرف انرژی را کاهش دهیم.

گفتنی است مجموعه نشست های کانون تفکر به صورت ماهیانه و به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار و هر ماه درباره یکی از موضوعات حوزه ساختمان بحث و تبادل نظر صورت میگیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات